Avatar billede haolan Nybegynder
12. februar 2006 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udfør handling efter 30 minutter

Jeg skal have et system til at køre hvor man for hver halve time får lagt 2 points til..

Mit umiddelbare bud er at når man logger ind på siden får man sit første timestamp.. Efter 30 minutter pludser den så op med 2 og så laver et nyt timestamp og på den måde køre hele tiden..

det har jeg lavet på følgene måde:
$timenow = time();
if($timenow-$logtime >= 1800) {
    mysql_query("UPDATE users SET `polet` = '$newpolet', `logintime` = '$timenow' WHERE id='$stammeid'") or die(mysql_error());
}

?>

Her er $logtime timestampet man får hver halve time.

Derudover skal jeg bruge et system til at tælle ned hvor mange minutter der er til næste udbetaling, det har jeg laver sådan:

<?
$leftstamp = 1800-$timenow-$logtime;
$timeleft = date("i", $leftstamp);
echo "Du har lige nu: $polet poletter -- $timeleft min til poletudbetaling";
?>

Siden opdatere sig selv for hvert 30. minut..

Nogle gange går det bare galt og der står fx 50 minutter til udbetaling.. Dette skulle jo ikke være muligt da der max kan være 30 minutter tilbage.

Nogen der kan hjælpe mig af med den fejl?
Avatar billede delwin Nybegynder
12. februar 2006 - 19:20 #1
kig på "crontab"
Avatar billede haolan Nybegynder
12. februar 2006 - 21:04 #2
hvad er det helt præcist?
Avatar billede lolman Nybegynder
12. februar 2006 - 23:27 #3
jeg ville bruge <meta>-tag
Avatar billede haolan Nybegynder
13. februar 2006 - 17:15 #4
jeg har også et meta tag.. men det der fejler er jo den php der skal udløses.. min meta opdaterer hvert 3. minut
Avatar billede haolan Nybegynder
15. marts 2006 - 21:53 #5
fandt en anden løsning uden crontab :)
Avatar billede haolan Nybegynder
15. marts 2006 - 21:54 #6
svar