Avatar billede kandreak Nybegynder
20. februar 2006 - 22:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

at få mails til den rigtige pc`er

Hvordan indstiller jeg outlook. jeg har 2 pc, den ene er trådløs og de skal have hver sin mailadresse. jeg har en router. Når jeg prøver får den pc`er der henter mail`s først, alle mail og omvendt Det jeg gerne vil er; vi skal hver især kunne hente vores egne mail uden at få den andens også. jeg er tdc kunde og har tilsluttet mig webmail og kan læse mail fra alle pc`er med internetadgang men skal ikke kunne fra den nye adresse.Jeg har 2 mailadresser og skal oprette en ny til pc`er nr. 2. MVH Kandreak
Avatar billede rebecca Novice
21. februar 2006 - 00:19 #1
I outlook kan du mig bekendt ikke gøre det du gerne vil, men hvis i vil bruge outlook express kan i oprette en regel så i får hver jeres mail.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2006 - 00:31 #2
Det lyder som om at i har sat begge e.mail konto op på begge pc´ere?
Avatar billede kandreak Nybegynder
21. februar 2006 - 00:42 #3
I outlook under e-mailkonti samme navn, men hver sin e-mail adresse. I logon oplysninger bruger vi samme brugernavn (kundenummer) men hver vores mailadresse. Ellers er dataerne de samme. I outlook express mangler jeg kalenderdelen så den kan jeg ikke bruge.
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2006 - 01:07 #4
"Hvordan indstiller jeg outlook. jeg har 2 pc, den ene er trådløs og de skal have hver sin mailadresse."

Du kan IKKE bruge Outlook Express som rebecca siger - i skal bruge Outlook til regler.

rebecca - man kan det samme i Outlook som i Express og mere til :)
Avatar billede rebecca Novice
21. februar 2006 - 01:54 #5
John stigers>>hvis ellers jeg læser spg. rigtigt har han et abb. hos TDC, har oprettet 2 mailadresser som han så gerne vil have delt ud til hver sin Pc uden at trække den andens post ned, dette kan sagtens lade sig gøre med outlook express men mig bekendt ikke med outlook.
Se her hvordan.>>> http://kundeservice.tdc.dk/privat/internet/faq.php?id=71514
Avatar billede vejmand Juniormester
21. februar 2006 - 06:09 #6
john stigers >> "man kan det samme i Outlook som i Express og mere til"

Jeg er i samme situation som spørger, altså flere mailadresser fra samme TDC-konto.
Jeg bruger reglen "Hent den ikke fra serveren" i Outlook Express, det fungerer fint.

Jeg kan dog ikke finde samme regel i Outlook, men det er måske fordi min version er for gammel? (Outlook 2000)
Avatar billede rebecca Novice
21. februar 2006 - 09:46 #7
Vejmand>> det er netop problemet den regel man skal bruge er ikke i outlook og kan mig bekendt ikke konfigureres manuelt heller ikke i outlook 2003.
Måske john stigers  har en løsning der kan bruges
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. februar 2006 - 20:12 #8
Det var dælens - jeg huskede forkert - sorry.
Man kan kun med Outlook Express :(
Avatar billede rebecca Novice
22. februar 2006 - 01:42 #9
En måde at gøre det på er måske at opsætte sin egen mailserver, så kunne du lade den om at trække al mailen ned og derfra dele den ud til de enkelte pc'er .
Lidt besværligt men en mulighed :o)
Avatar billede rebecca Novice
30. april 2006 - 00:15 #10
Måske tid at lukke spg.
Avatar billede vejmand Juniormester
07. oktober 2006 - 07:24 #11
Er problemet løst?
Avatar billede kandreak Nybegynder
09. oktober 2006 - 00:25 #12
nej det er det ikke. det der med sin egen mailserver har jeg ikke tjek på
Avatar billede kandreak Nybegynder
10. december 2007 - 23:10 #13
lukket kom ikke til at virke
Avatar billede rebecca Novice
11. december 2007 - 08:32 #14
Har du overvejet at lave en hotmail/qmail eller lign. til den ene af jer så den anden bruger tdc