Avatar billede fri0z Nybegynder
07. marts 2006 - 12:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sprog modul

Hey eksperter!

jeg er igang med en side hvor der skal være valgmulighed for sprog (dansk, tysk og engelsk)

jeg henter tekst fra Mysql database.

jeg har ledt lidt efter nogen løsninger, men har kun kommet frem til: 3 index filer, 3 databaser, med vær sit sprog.

da dette vil resultere i 3 gange så meget opdateringsarbejde, synes jeg ikke det er den rigtige løsning.

er der noogen som kender et andet system?

noget hvor alle ord er DEFINED og selv skifter sig ud med det rigtige Ord på det rigtige sprog evt.?

på forhånd tak :)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2006 - 15:00 #1
en tabel med 3 felter:
  tekstid
  sprog
  tekstval
Avatar billede fri0z Nybegynder
08. marts 2006 - 08:27 #2
og der er ingen vej uden om at skulle skrive alt tekst på 3 forskellige sprog, og hvis der skal rettes/tilføjes noget er det også x 3?
Avatar billede arne_v Ekspert
08. marts 2006 - 15:27 #3
ja selvfoelgelig

al tekst som skal kunne vises skal kome et sted fra
Avatar billede fri0z Nybegynder
09. marts 2006 - 10:37 #4
okay :*(

arne_v -svar-
Avatar billede arne_v Ekspert
09. marts 2006 - 13:40 #5
OK

(jeg synes at du skal nøjes med at give mig betydeligt færre point - min indsats er vist
ikke 100 point værd)
Avatar billede fri0z Nybegynder
10. marts 2006 - 15:51 #6
det er fint for mig.. Sgo'