Avatar billede pacman Nybegynder
14. marts 2006 - 17:36 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

float: left, clear: both og positionering.

Har siddet i et godt stykke tid og forsøgt enten at løse mit problem selv, eller finde hjælp til det i form af guides eller andet.

Det er dog ikke lykkedes mig, så jeg giver eksperten et forsøg.

Siden det hele handler om, er følgende:
http://paccer.dk/damnposition.php

Problemet er at få "baggrunden"/parent div til at følge med, når indholdet er større end baggrunden/parrent div.
sådan så de divs der er inden i, ikke "stikker ud" i bunden når man f.eks. scroller

Jeg har også et andet bi-spørgsmål, som dog ikke har særlig høj prioritet.
boxene (a til k) må meget gerne være centreret på siden.

Det har også voldet mig lidt problemer.

Css'en er inline og ikke et en seperat fil.
Avatar billede webstuff Nybegynder
14. marts 2006 - 18:08 #1
virker det hvis du skifter denne ud:
#windowframe {
    position: relative;
    left: 0px;
    top: 0px;
    width: 100%;
    height: 100%;
}
men denne:
#windowframe {
    position: relative;
    left: 0px;
    top: 0px;
    width: 100%;
    height: auto;
        clear:both;
}
Avatar billede pacman Nybegynder
14. marts 2006 - 18:30 #2
absolut ikke.
Avatar billede osaka_san Nybegynder
14. marts 2006 - 19:19 #3
Problemet er at du blander float og absolut positionering sammen. Din footer som med clear:both skal "nulstille" dine floatede elementer er fjernet fra dokumentets naturlige flow, i og med at du positionerer dem absolut. Dermed kan din footer ikke "røre" dine floatede elementer.

Generelt set er der ingen grund til overhovedet at introducere absolut positionering i det design for at opnår det ønskede (så vidt jeg lige kan gennemskue), så ud med det og gem det til en bedre gang. :-)
Avatar billede pacman Nybegynder
14. marts 2006 - 19:24 #4
Mange mange tak!
Havde ikke lige overvejet at det var min positionering på min "clear:both;" div der kunne volde problemet. - problemet er hermed løst, og lektien er lært ;)