Avatar billede lulc Nybegynder
15. marts 2006 - 16:52 Der er 20 kommentarer

Nyt flashy design

Har efterhånden fundet noget jeg synes passer fedest til mit site.

www.squint.dk/squint_v2

Hvad synes i? Sitet er en smule tungt - I know..
Avatar billede overchord Nybegynder
15. marts 2006 - 17:46 #1
Det ser cool ud.  Der er en lille smule kant-effekt med din baggrundstexture ned gennem midten. Hvis du kan faa det fikset vil forsiden vaere helt 100% :-)

Jeg ser ingen tekst til at guide mig med navigationen, saa det tog lidt tid at regne ud at menuen laa oppe i toppen. Det er rigtigt flot lavet og animationerne koerer rigtigt godt, men der er en risiko for at folk simpelthen ikke opdager siderne (med mindre du smider noget tekst paa til at guide dem).
Eneste grafiske ting jeg umiddelbart ikke er helt vild med er overskriften i Gallery - teksten virker en smule for tynd efter min smag.
Men alt i alt et virkeligt flot arbejde!
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. marts 2006 - 17:47 #2
Hejsa,

Det ser cool nok ud, og nogle spændende klare/friske farver. Måske skal tælleren tilpasses lidt bedre designet (når man nu ser den så meget :-)) ændr evt. skrifttypen og gør den lidt mindre, for det ligner lidt en standard. Ellers er det fedt. Hvad har du lavet grafikken i?
Avatar billede overchord Nybegynder
15. marts 2006 - 18:02 #3
ok ny lyder det fra suppenudel som om der er tekst paa :S
Jeg har lige smidt et par screenshots af hvad jeg ser paa IE6, win2000
http://www.overchord.net/images/squint1.jpg
http://www.overchord.net/images/squint2.jpg
http://www.overchord.net/images/squint3.jpg
Avatar billede suppenudel Nybegynder
15. marts 2006 - 18:59 #4
Nej, jeg snakker om den skrifttype der viser tællerens tal og procenttegnet.
Avatar billede lulc Nybegynder
15. marts 2006 - 19:20 #5
Wow - det ser vildt mærkeligt ud..:S

Jeg har brugt en skrifttype der hedder y2k neophyte til det meste af sitet (også til preloaderen,suppenudel, men desværre bliver tekstboksen i preloaderen nødt til at være dynamisk, hvilket gør at den får et "sharp" men hakket look, der gør at den ser "standard" ud) Jeg har også tænkt mig at lave en preload-bar eller noget i stedet for.
Al grafik er lavet med photoshop cs2 - the best :P

Overchord - har du konfigureret din explorer-browsere til på én eller anden måde at udelukke tekstbokse i .swf filer ? Naah.. Ka' næsten ik' være muligt.. Forstår godt nok ik' hvorfor den ikke viser teksten.. Får du heller ikke preloaderen at se?
Jeg kan ikke få øje på den "kant-effekt" du refererede til..?

Mange tak for interessen !
Avatar billede jakoba Nybegynder
16. marts 2006 - 09:11 #6
Aestetik er meget godt, men alt det fnadder der flyver rundt virker forvirrende og sløver siden ned så den bliver irriterende at bruge.

Hvorfor skal jeg kikke på den der procenttæller hvergang jeg skifter side? Ærligt taget så ser jeg den slags 'progress rapporter' som en fejlmelding "Jeg ved godt min side er sløv, men vil du ikke være rar at sidde og vente tålmodigt istedet for at gå din vej?".

Gu vil jeg ej. Bye Bye.
Avatar billede lulc Nybegynder
16. marts 2006 - 09:36 #7
Hehe - jakoba - meget udskåret bemærkninger. :)

Fnadderet, der flyver rundt er for at gøre siden interessant at kigge på - men selvfølgelig er det ikke nemt at ramme alles aldersgrupper - så folk over 50 er måske ikke lige dem jeg sigter efter. Og hvis man ikke har internet-hastighed nok til at kunne se siden på et komfortabelt niveau, så tror jeg ikke at personen er "kvalificeret" som én jeg er interesseret i at have til at se siden, da siden henvender sig til folk der som mig, interesserer sig for internettets muligheder mhs. grafik og detaljering.

Procent-tælleren er da vel i den grad at foretrække frem for en "tom" skærm, mens content is loaded? Og jeg ser den gerne som "Jeg har lavet et nice site som fylder en smule, men som vil give dig et sus om 2 sek - så vent lige".

Og folk der ikke har tiden til at vente 5 sek på at siden loader, har jeg heller ikke brug for.
Avatar billede overchord Nybegynder
16. marts 2006 - 12:29 #8
lulc - Well det eneste jeg er i preload er nogle ret store tal der taeller op i midten af skaermen. Jeg har ikke aendret noget paa min konfiguration af IE overhovedet, saa jeg burde koere med standard-instillinger. Jeg har flash version 7.0.19.0 installeret paa denne pc.  Saa jeg ved ikke om du evt har lavet sitet med nogle ting er er specifikke for flash 8
Kant-effekten jeg snakkede om er paa den foerste side hvor der staar squit.dk. Lige ned igennem midten af siden er baggrunden i boksen tuydeligt delt i to blokke (lader til at vaere en gentagelse af den samme texture i hoejre og venstre side), men er en en lille smule afstand, saa man ser det ret tydeligt her.
Jeg har ikke umiddelbart haft problemer med andre flash sites.
Avatar billede lulc Nybegynder
16. marts 2006 - 13:55 #9
Nåå - måden jeg får movieclips'ene placeret sådan at de automatisk forholder sig i ro når man resizer vinduet er lavet i flash 8.. :S
Det skal selvfølgelig indgå i splash-siden jeg laver til sitet..
Avatar billede lulc Nybegynder
16. marts 2006 - 13:56 #10
og lige til det med baggrunden, det er bare en lille jpeg der bliver gentaget - så det er ikke 2 store stykker grafik der ska' ligge op ad hinanden.. Derfor lyder det lidt underligt..
Avatar billede overchord Nybegynder
16. marts 2006 - 15:47 #11
ok har taget et screendump af forsiden som den ser ud her og har smidt en firkant omkring omraadet hvor den streg forekommer:
http://www.overchord.net/images/squint4.jpg
Avatar billede lulc Nybegynder
16. marts 2006 - 16:36 #12
Ja - det ser mærkværdigt ud.. Men det er simpelthen fordi det ikke er set med flashplayer 8..
Avatar billede jarl-g Nybegynder
16. marts 2006 - 18:14 #13
Jeg syntes det er fantastisk flot...Men...

Ved godt det skal være en side som viser dine/jeres evner...Men der sker stadig for meget...Folk får ikke det rigtige indtryk, da det er uoverskueligt.

Eks.

Man fører musen over "Gallery"...Så FORSVINDER Gallery, så kommer den igen med "Frakke" på. Så fører jeg musen væk, og Gallery går igen ud og kommer tilbage uden frakke. Det er flot, men i længden irreterende.
Hjernen bliver forvirret og man kan næsten ikke holde ud at køre igennem de forskellige menuer.

Opsumering:
Det er lidt som om du/I "praler" af hvad du kan. Det kunne måske virke endnu professionelt hvis du lavede den lidt mere enkel, og når du/I kommer med forslag til kunden, kunne i vise noget af alt det i kan (Eller sådan noget :D

Mvh.

Jarl-G
Avatar billede wutwut Nybegynder
18. marts 2006 - 17:02 #14
flot stykke arbejde kan godt lide den menu. Dog vil jeg sige dine tal når den loder er måske lige lidt for store :)

Men rigtig godt arbejde.
Avatar billede matz Nybegynder
19. marts 2006 - 14:16 #15
Er der nogen som har en nem guide til at lave den der spejling der fremkommer på hjemmesiden?? :-)
Avatar billede lulc Nybegynder
19. marts 2006 - 21:36 #16
Jeg ka' da lave en til dig. Det er egentlig uhyre nemt. Jeg poster lige et link når jeg lige får den lavet.
Avatar billede matz Nybegynder
19. marts 2006 - 21:44 #17
lulc >> tak for det...er meget interesseret i at lære hvordan man laver det.
Avatar billede lulc Nybegynder
19. marts 2006 - 22:21 #18
Nu arbejder jeg med photoshop, så har optaget tutorialen med dét, selvfølgelig:)
Men effekten er simple og virker helt sikkert i alle redigerings-programmer.

Det ka' godt være lidt utydeligt at se, men dér hvor jeg "flipper" billedet går jeg ind under "Edit", "Transform" og "Flip vertical". ;)

http://squint.dk/myTutorials/reflection/

Hang in there - det tar' måske lige nogle sekunder at loade. (no offense, jakoba) hehe..

Skriv lige hvis der er det mindste.

/Lucas
Avatar billede matz Nybegynder
19. marts 2006 - 22:30 #19
lulc >> Tak for det...det var jo lige til..og bruger selv photoshop cs
Avatar billede lulc Nybegynder
19. marts 2006 - 22:37 #20
Det var så lidt.

Jeg vil få noget søvn.

Held og lykke med reflektionerne;)