Avatar billede Dazzle Novice
17. marts 2006 - 12:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

OnMouseOver på <tr>

Jeg håber jeg er i den rigtige karegori, så here goes:

Jeg har en masser rækker som er hentet fra en database. Cellerne er defineret til at have forskellige farve i et stylesheet. Her er mit problem:

Jeg forsøger at lave en OnMouseOver på min <tr> således at en hel række skifter baggrundsfarve når musen flyttes henover. Dette kan jeg ikke få til at virke, der sker faktisk ingenting. Jeg tror det er fordi at cellerne er tildelt en class hvor en specifik farve er sat.. Hvad gør jeg? Er jeg nødt til at fjerne farve-formateringen før det virker?

Jeg har prøvet denne i alle afskygninger:

<tr onMouseOver="this.bgColor='#C0C0C0'" onMouseOut="this.bgColor='#FFFFFF'">

Er der nogen som kan hjælpe?

På forhand mange tak.
Avatar billede cob Nybegynder
17. marts 2006 - 12:55 #1
det her virker i hvert fald på <td>...
<td bgcolor="#00306B" onmouseover="this.style.backgroundColor='#c2c2c2';this.style.cursor='pointer';"
onmouseout="this.style.backgroundColor='#00306B';this.style.cursor='pointer';">
Avatar billede Dazzle Novice
17. marts 2006 - 17:12 #2
Mange tak... men det jeg søger er en løsning på en onmouseover på en <tr> og ikke en <td>. Altså så en hel række skifter baggrundsfarve når musen køres henover... Jeg kan ikke få det til at virke medmindre jeg fjerner farve-formateringen på <td>'erne i min css...
Avatar billede cob Nybegynder
17. marts 2006 - 21:13 #3
det eneste eksempel jeg umiddelbart kan finde er denne her: http://pxl8.com/n6_setAttribute.html
- men der ligger det i et script - og det er den samme farve der går igen... de andre steder ligger farve skiftet på td niveau....
Avatar billede Dazzle Novice
19. marts 2006 - 10:30 #4
Takker, det kunne godt brugesw det der :)