Avatar billede secufino Nybegynder
18. marts 2006 - 19:18 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

pc lukker ned når program som ikke er windows kompatibel startes

igår åbnede jeg nokia pc suite for første gang i en uge,(efter windows opdatering) og skærmen blev blå hvor der stod at det hele var lukket ned. filen der var bøvl med : s3gnb.dll (prøv fejlsikret f8 osv...)
derefter prøvede jeg at åbne mit bluesoleil (bluetooth)og den samme blå skærm kom bare med en anden fil fejl: win32k.sys
har prøvet at afinstallere det hele og kørt nokia register clean  2 1. samt geninstalleret, også prøvet en ældre pc-suite vers. men det lukker hver gang. også prøvet at opdatere driver via windows til blue soleil fra enhedshåndtering!
lige siden første shotdown kommer der meddelelsen inden opstart: ugyldig boot.ini-fil starter fra c:windows
derefter starter det normalt HVER gang og INGEN andre programmer lægger den tilsyneladende død.
findes der en løsning og er der alternativer når jeg nu gerne vil synkronisere min mobil med office outlook?
Avatar billede rexa Nybegynder
18. marts 2006 - 19:29 #1
ved ikk hvad s3gnb.dll er men prøv at installere den igen her : http://www.dlldump.com/download-dll-files_new.php/dllfiles/S/s3gnb.dll/6.14.10.0012-13.94.12/download.html
og win32k.sys er et subprogram system32 men prøv også at hente den her http://www.dynamiclink.nl/htmfiles/rframes/info_sys/info_w/40.htm
håber det virker
Avatar billede secufino Nybegynder
18. marts 2006 - 21:45 #2
dll filen er downloaded men hvad skal jeg gøre med den? sys filen koster 10$ men pyt hvis det er det som skal til, (50point til den som mailer den til mig) men hvad med den boot.ini-fil fejlstart, er det også relateret? jeg geninstallerede hele skidtet for 14dage siden. grrrr
Avatar billede rexa Nybegynder
19. marts 2006 - 19:30 #3
prøv google :D google er din ven husk det
Avatar billede secufino Nybegynder
19. marts 2006 - 22:51 #4
Det ser ut som du har slettet din "Boot.ini" som skal ligge i C:\
Hvis du har Windows XP Proffesional skal det nok se slik ut:
Kode:
[boot loader]
timeout = 30
default = multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS = "Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
(Backup Line)
Avatar billede secufino Nybegynder
19. marts 2006 - 22:59 #5
åbn en notepad og kopier teksten efter kode: ind og gem i roden af c:
Avatar billede secufino Nybegynder
19. marts 2006 - 23:21 #6
og dll filen har jeg hittet ud af er driveren til mit (dårlige onboard) grafikkort. det er nu opdateret via enhedshåndtering. gad vide om det virker??
Avatar billede secufino Nybegynder
20. marts 2006 - 22:04 #7
nu "virker" boot ini tilsyneladende men jeg har nu både xp pro og et nyt xtra (gad vide hvor det kommer fra) operativ system som kalder sig: line) dette resulterer dog kun i en reboot at vælge denne. ..... irriterende !!!! efter grafikken blev fixet virker nokia programmet igen. mangler bare det med win32k.sys fejlen, men det tyder på en fejl m$ ikke hr fixet endnu..??
Avatar billede rexa Nybegynder
21. marts 2006 - 00:17 #8
det med bootscreen har jeg også da jeg ville installere XP pro men fortrød :D så jeg skal også vente på den starter op ellers går den i windows xp install og det er irrterende!! så hvis du finder et svar på det så skriv det igen :D
Avatar billede secufino Nybegynder
21. marts 2006 - 10:03 #9
denne computer - egenskaber - avanceret - start og genoprettelse - der er de omtalte operativsystemer xp-pro og line). den sidste må formodes at tilhøre linien (backup line) som iøvrigt forsvandt da jeg fjernede fluebenet i "vis en liste over oprativsystemerne i  xx sekunder. det er endvidere en god ide at fjerne fluebenet i "systemfejl - genstart automatisk"
jeg har prøvet at installere mobile master til sync men den fejler ligesom mit bluetooth. det tyder på en remote tjeneste som driller.
så nu tager jeg lige en reboot igen og vender tilbage med dagbogen :-)
Avatar billede secufino Nybegynder
21. marts 2006 - 10:22 #10
i den før omtalte sti kan man trykke "rediger" og hvis ikke boot.ini filen findes, tilbydes der om den skal oprettes. så behøver man ikke hitte ud af hvor i stifinder den skal placeres. begrebet "roden af c-drevet" lærte jeg selv først i forgårs!!!!
Avatar billede secufino Nybegynder
21. marts 2006 - 10:43 #11
rexa: kunne du bruge det eller er dit problem et andet?
Avatar billede rexa Nybegynder
21. marts 2006 - 14:06 #12
ved ikk endnu men det er bare irrterende jeg skal lige spille mit spil færdigt også rebooter jeg for at se om det hjælper
prøv evt. at geninstallere windows (du skal ikke formatere)
Avatar billede secufino Nybegynder
21. marts 2006 - 15:16 #13
ms henviser til en patch vedr sys filen som jeg ikke kan installerer da sp2 er installeret allerede. har lige prøvet at køre hele sp2 ind igen uden resultat. det er bare kun ....... 16 dage siden sidste formatering, men åbenbart hurtigere end windows fejlfinding!!??
Avatar billede rexa Nybegynder
21. marts 2006 - 18:48 #14
yes sir så virker lortet :D
tænkte mere på om du ikk bare skulle installere windows igen med cd :D
Avatar billede secufino Nybegynder
21. marts 2006 - 22:02 #15
det er allerede blevet gjort på et andet drev så vil jeg i ro og mag tilrette det i løbet af de næste dage og derefter formatere mit gl c-drev. og derefter installere det der igen så jeg har 2 identiske. så når det ene ryger fløjten igen kan jeg tage det andet.............!!
Avatar billede rexa Nybegynder
21. marts 2006 - 22:55 #16
jamen jeg mener slette det først ikk drevet men windows det lyder somom du har 2 windows så hvis du ahr det så slet dit gamle windows installere eller reperer det