Avatar billede oyejo Nybegynder
21. marts 2006 - 16:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Makro og Inputbox skal sette inn tekst i Linje 4, kolonne 20

Kan noen hjelpe meg med en kode som skal lage en....

-Inputboks som skal spørre etter Navn
-Så skal Navnet settes inn i Linje 4, kolonne 20

Er dette mulig?
Avatar billede overchord Nybegynder
21. marts 2006 - 17:34 #1
Det burde vaere noget i retning af:

dim Name as string

Name = Inputbox("Navn:")
sheet1.range("T4") = Name
Avatar billede overchord Nybegynder
21. marts 2006 - 17:37 #2
Hov undskyld - troede jeg var ovre i Excel kategorien!
I word er den foerste del stadig ok,

dim Navn as string
Navn = inputbox("Navn:")
If ActiveDocument.Tables.Count >= 1 Then
        With ActiveDocument.Tables(1).Cell(Row:=4, Column:=20).Range
            .Delete
            .InsertAfter Text:=Navn
        End With
    End If
End Sub
Avatar billede overchord Nybegynder
21. marts 2006 - 17:38 #3
Dette er hvis du har mere end 1 tabel i dokumentet. Hvis du kun har en tabel kan If-saetningen fjernes.
Avatar billede oyejo Nybegynder
21. marts 2006 - 18:35 #4
dokumentet jeg tester på er helt tom.
men jeg får det ikke til å fungere.

Denne setter inn tekst i begynnelsen av et tom dokument. . men jeg trenger hjelp

Set rngTemp = ActiveDocument.Range(Start:=0, End:=0)
    sNavn = InputBox("Hvem skal du skrive til Navn?")

    With rngTemp
        .InsertBefore sNavn
        .Font.Name = "Arial"
        .Font.Size = 12
        .InsertParagraphAfter
    End With
Avatar billede rvm Nybegynder
21. marts 2006 - 19:08 #5
Når du arbejder med Word bruger du ikke linie og kolonne numre for at sætte noget et specielt sted. Du skal i stedet bruge bogmærker.

Så indsæt et bogmærke i linie 4 kolonne 20 og brug følgende makro:

sNavn = InputBox("Hvem skal du skrive til Navn?")
activeDocument.Bookmarks("NavnetPåBogmærket").select
Selection.typetext sNavn
Avatar billede rvm Nybegynder
21. marts 2006 - 19:13 #6
Læg mærke til at du ikke kan arbejde med et tomt dokument, da du ikke kan sætte noget ind nede i et dokument uden at du har været der før. Ellers må du optage (med makrooptageren) at du indsætter de nødvendige linie så du kommer ned til det sted i dokumentet du ønsker - og derefter indsætte teksten fra inputboxen
Avatar billede oyejo Nybegynder
21. marts 2006 - 19:19 #7
->rvm, dette er interesant.
Mitt problem: Vi har brevpapir med ferdigtrykt tekst.
I forhold til dette skal navn , adresse vår ref , deres ref og dato passe inn.
noen her på jobben må skrive ut samme brevet mange ganger før det stemmer med den ferdigtrykte teksten.

Jeg skal derfor prøve å lage en makro, der alle opplysninger blir innlest til en inputboks. Så skal alle opplysninger sette inn på rett sted.
For dato kan gjerne dagens dato settes inn.

jeg kan lite om word, så alt må inn med "teskje" :-) også bokmerker
Avatar billede oyejo Nybegynder
21. marts 2006 - 19:27 #8
rvm, du hadde løsningen, dette fugerte:

...Ellers må du optage (med makrooptageren) at du indsætter de nødvendige linie så du kommer ned til det sted i dokumentet du ønsker - og derefter indsætte teksten fra inputboxen

takk!
Avatar billede rvm Nybegynder
21. marts 2006 - 19:36 #9
:-)