Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2006 - 08:42 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Mangler inspiration

Hey derude..

Jeg har haft programmering, i et års tid nu, og har lært nogle basale ting, og nu skal vi lave et afsluttende projekt.
Men jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal lave som også er lidt krævende, det skal jo helst være et program af lidt kvalitet..

Håber der er nogen der kan hjælpe?
Avatar billede vallemanden Nybegynder
30. marts 2006 - 09:37 #1
DVD katalog
hvor det henter DVD oplysninger på intenettet ud fra den indtastet title
Avatar billede coladrenge Nybegynder
30. marts 2006 - 09:56 #2
Hvad har i arbejdet med på det kursus som du har gået på. Indeholder det databaser ?. hvor lang tid har i til det ?. Hvilken niveau er det på - er det på aftenskole eller eksempelvis uni.

Umiddelbart lyder det projekt som ValleManden foreslår som værende et fornuftigt projekt. Hvis det noget som du har længere tid til at lave og der skal være en virksomhed involveret - har vi måske en opgave som du kunne løse. Det drejer sig om et system hvor det skal være muligt at lave en database over billeder og tegne på disse billeder.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2006 - 13:11 #3
Det er en 3.g's opgave, vi har kun lige lært nogle generelle ting, jeg ha tidlgere lavet nogle små quiz programmer, en lile lommeregner osv...
Jeg har også selv tænkt på det med et dvd-katalog, det kunne være cool nok.
Men er det ikke besværligt at få den til det, med at koble sig på nettet, og finde informationer fra eksempelvis www.scope.dk?
Avatar billede dalle16 Nybegynder
30. marts 2006 - 13:12 #4
Vi har indtil slutningen af uge 19 eller 20 kan ikke helt huske det pt.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
30. marts 2006 - 13:37 #5
nej det er ikke umuligt, men det er heller ikke temlig nemt, men der skulle jo også være en lidt krævende opgave :-)
Avatar billede lsc Nybegynder
30. marts 2006 - 20:38 #6
Hvad med et kaffe (og / eller) kage regnskab, hvor alle skal betale et beløb hver måned, og programmet skal så sendes rykkere (mails) automatisk til de usle skyldnere.

Det kan måske være begyndelsen på at forstå problemerne i administrativ data behandling.

Det er altså bare et foreslag - jeg ved jo ikke præcist hvad kravene er til dig.

Hvis ikke det er en god idé så glem det - jeg kunne bare ikke lade være.
Avatar billede coladrenge Nybegynder
31. marts 2006 - 13:50 #7
Hvis du har tænkt dig en fremtid inden for udvikling af software vil det være en god ide at kende lidt til administrative systemer. Det som lsc foreslår lyder som en rigtig god ide. Det inkludere at du skal lave noget til databaser.

Hvis du har nogle spørgmål i forbindelse med udviklingen så er du meget velkommen til at tage kontakt. jhc@uvdata.dk
Avatar billede lsc Nybegynder
02. april 2006 - 18:25 #8
Jeg må lige takke "coladrenge" for at han synes min idé var god.

Idéen kan jo også bruges til at indsamle penge til fødselsdagsgaver eller andre begivenheder. Om det er databaser eller bare filer, betyder ikke så meget - det er mere det med at oprette, ændre og slette jeg tænker på - det er vel det grundlæggende i administrativt databehandling.

Mange hilsener
lsc
Avatar billede janbb Juniormester
03. april 2006 - 05:16 #9
En madopskriftsamling - med en søgefunktion, hvor man kan få en oversigt over de forskellige genrer ?
Avatar billede dalle16 Nybegynder
06. april 2006 - 08:26 #10
Jeg er selv kommet til at jeg måske kunne lave en enhedsberegner, hvor man kan indtaste en hvis enhed, og så konvertere den det til den valgte enhed.
Avatar billede dalle16 Nybegynder
19. april 2006 - 06:47 #11
I lægger bare et svar alle der vil ha point, fandt selv en lille mulighed... Men sætter stor pris på jeres hjælpsomhed.
Avatar billede vallemanden Nybegynder
19. april 2006 - 22:02 #12
:-)