Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
30. marts 2006 - 11:35 Der er 9 kommentarer

default enable pass til cisco - adsl router

Hejsa

Engang for lææænge siden var der altid et default-password til config-mode på cisco-routere. Jeg kan ikke finde det nogen steder nu.

Mindes at det var noget ala: AD1840 eller AD1680 eller noget i den stil... nogen der ved det??
Avatar billede jens_bach Nybegynder
31. marts 2006 - 12:46 #1
det du tinker på er nok "Cisco" som bruger navn og "Cisco" som password ;)
Avatar billede surly-dude Nybegynder
11. april 2006 - 14:42 #2
Iføge Cybercity.dk (Som bruger Cisco routere) er deafault password intet, altså blank, men med min er passwordet det som fulgte med min e-mail på cybercity, nu har du seføægelig ikke sagt hvilken internet udbyder du har så det er rene spekulationer :D

- SD
Avatar billede surly-dude Nybegynder
11. april 2006 - 14:43 #3
Damn, kunne da ikke ramme mit tastatur der, jeg er ikke ordblind, jeg havde bare lidt for travlt ^^

- SD
Avatar billede jens_bach Nybegynder
11. april 2006 - 22:31 #4
er det fordi du vil lave en password recover på en enhed eller er det er spørsmål om "default" password ?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. april 2006 - 09:01 #5
Det er ved Tele2 (formerly formerly formerly known as worldonline), og det er ikke "cisco"! Alle routere fra min udbyder har et default accesspassword man får på et stykke papir. Dette pass skulle også virke i 'enable'-mode, men det gør det ikke (det gjorde det på den gamle 667'er ). Jeg ringede til dem og de kunne bare sige, at det vidste de ikke. Sidst jeg landede i denne suppedas må jeg have være i google-mode, for der fandt jeg det inde på en eller anden suspekt hacker-hjemmeside, og fik selvflgelig ikke skrevet det ned.... Det var jo så nemt at huske, og navnet på et spil. Kan dog som jeg skriver mindes, at det var nogle bogstaver (formodentlig AD) og så et årstal.
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
19. april 2006 - 09:04 #6
Der stod også på den side, at det blev brugt som default enable-password på alle routere ind til udbyderne har været inde og configurere dem om.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
26. april 2006 - 22:45 #7
http://www.cisco.com/warp/public/474/index.shtml

Der ligger ikke noget standard password i hverken IOS, eller CBOS'en.
Som oftest bruger Cisco (i deres undervisning bl.a.) "Cisco" eller "Class" som password.

CC+WorldOnline har brugt Cisco/ingenting før du fik routeren konfigureret via deres conf. side (adsl.dk eg.).

Hvis ikke du kan huske password, slipper du nok ikke uden om at skulle igang med consolkabel til routeren.

Mvh. Kasper.
Avatar billede oz2kas Nybegynder
05. marts 2007 - 00:15 #8
Er du kommet videre her?
Avatar billede _just4fun_ Nybegynder
05. marts 2007 - 07:40 #9
... Jeg er kommet så langt videre at da jeg ikke kunne komme ind og sætte op hvor routeren skulle sende syslog-events hen, så gad jeg simpelhend ikke mere.

Efterfølgende er routeren jo gået i stykker (det var egentlig en eller anden central viste det sig efterfølgende) men jeg fik en ny router der opførte sig som jeg forventede: Man skulle bruge samme user/pass til at komme i hhv. view og edit-mode.

Mvh J