Avatar billede kirul Nybegynder
04. april 2006 - 13:59 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Tilføj og Fjern programmer er væk fra Kontrolpanelet

Hej

Jeg har nogle problemer med min windows XP pro.
Jeg har startet den op i bios og testet harddisken og der siger den også der er en fejl, men da jeg stadig kan starte den op vil jeg gerne ind og lave et ghost image af den.
Når jeg så får den startet op, er der intet netværk og jeg kan ikke komme ind i nogle LAN indstillinger, disse ikoner er bare forsvundet.
Hvis jeg går ind i Kontrolpanelet er Tilføj og Fjern programmer også væk. Selv når jeg starter pc´en i fejlsikret tilstand.
Tror måske jeg har fået virus, men kan ikke finde noget med en McAfee version fra den 28 Marts 2006.

På forhånd tak for hjælpen
Kirul
Avatar billede gratis Nybegynder
04. april 2006 - 14:30 #1
et forslag, hvis ikke der kommer en logtyder forbi her så:

opret et spørgsmål i virus kategorien http://www.eksperten.dk/spm/Sikkerhed/Virus/ og følg denne procedure:

Download hijackthis herfra og gem det i en folder for sig selv på dit skrivebord

http://www.spywareinfo.com/~merijn/downloads.html
eller et direkte download link herfra www.arlet.dk/hjt.exe

Start programmet, vælg at udføre en scan samt gemme en log fil.
Når hijackthis er færdig med at scanne vil den bede dig om en placering hvor du vil gemme "hijackthis" en tekst fil.
Gem den i samme folder som hijackthis. Når du har sagt okay popper der et nyt vindue frem med notepad med en masse tekst linjer. Marker alle linjerne og kopier dem herind så en log-tyder ka kigge på dem. Du må ikke selv begynde, at fikse noget i hijackthis.
Avatar billede kirul Nybegynder
04. april 2006 - 14:39 #2
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:34:52, on 04-04-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\ScnCfg32.Exe
C:\download\Fjern Spyware og reklamer\HiJackthis\1-99-1\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.ni.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://masterbootrecord.de/docs/wakeup.php
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = firewall:80
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O2 - BHO: MSN Search Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O3 - Toolbar: MSN Search Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\programmer\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Service] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbsvstr.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Help Update] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbinhlp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Check Version] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbckver.exe" LOGIN
O4 - HKLM\..\Run: [Client Access Express Welcome] "C:\Programmer\IBM\Client Access\cwbwlwiz.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\system32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ShStatEXE] "C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\SHSTAT.EXE" /STANDALONE
O4 - HKLM\..\Run: [McAfeeUpdaterUI] "C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\UpdaterUI.exe" /StartedFromRunKey
O4 - HKLM\..\Run: [Network Associates Error Reporting Service] "C:\Programmer\Fælles filer\Network Associates\TalkBack\TBMon.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ScreenPrint32] C:\Programmer\ScreenPrint32 v3\ScreenPrint32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Programmer\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CoolSwitch] C:\WINDOWS\system32\taskswitch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Synchronization Manager] %SystemRoot%\system32\mobsync.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Norton Ghost 10.0] "C:\Programmer\Norton Ghost\Agent\GhostTray.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe" /background
O4 - Global Startup: Windows-pc-søgning.lnk = C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\DS\02.05.0001.1119\da-dk\bin\WindowsSearch.exe
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &MSN Search - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TB\02.05.0000.1105\da-dk\msntb.dll/search.htm
O8 - Extra context menu item: &Translate English Word - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: Backward Links - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cached Snapshot of Page - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: Crawler Search - tbr:iemenu
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Similar Pages - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate Page into English - res://c:\programmer\google\GoogleToolbar1.dll/cmtrans.html
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny baggrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/229?fc739294964b4d43a288d6ddac20dc9e
O8 - Extra context menu item: Åbn på ny forgrundsfane - res://C:\Programmer\MSN Toolbar Suite\TAB\02.05.0000.1105\da-dk\msntabres.dll/230?fc739294964b4d43a288d6ddac20dc9e
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Opret Foretrukken på mobil enhed - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Opret Foretrukken på mobil enhed... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Programmer\Microsoft ActiveSync\inetrepl.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {F1A775D1-4AC0-11D3-9D32-00C04F37BB31} (McAfee ASaP EDisk) - http://virusscanasap.mycio.com/VS2/bin/EDiskCtl.cab
O18 - Filter: text/plain - (no CLSID) - (no file)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: PCANotify - C:\WINDOWS\SYSTEM32\PCANotify.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: pcAnywhere Host Service (awhost32) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Symantec\pcAnywhere\awhost32.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\System32\GEARSec.exe
O23 - Service: Intuit Network Monitor Event Log Agent (LWNTEventAgent) - Intuit, Inc. - C:\Programmer\Intuit\Network Monitor\LWNTEventAgent.exe
O23 - Service: Intuit Network Monitor Event Repository (LWNTEventRepository) - Unknown owner - C:\Programmer\Intuit\Network Monitor\LWNTEventRepository.exe
O23 - Service: McAfee Framework Service (McAfeeFramework) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\Common Framework\FrameworkService.exe
O23 - Service: Network Associates McShield (McShield) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\Mcshield.exe
O23 - Service: Network Associates Task Manager (McTaskManager) - Network Associates, Inc. - C:\Programmer\Network Associates\VirusScan\VsTskMgr.exe
O23 - Service: Norton Ghost - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Ghost\Agent\VProSvc.exe
O23 - Service: OracleClientCache80 - Unknown owner - C:\Oracle\Dev6i\bin\Onrsd80.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: UStorage Server Service - OTi - C:\WINDOWS\system32\UStorSrv.exe
O23 - Service: VNC Server Version 4 (WinVNC4) - Unknown owner - C:\Programmer\RealVNC\VNC4\WinVNC4.exe" -service (file missing)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2006 - 15:17 #3
Jeg kigger på den :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. april 2006 - 15:22 #4
Der er ikke det store at se i loggen fra Hijackthis, men prøv lige at tage en tur med denne scanner:

Hent denne SUPERAntiSpyware free herfra:
http://www.spywarefri.dk/downloads1.htm

Installer, og opdater scannereren.

Genstart i fejlsikret tilstand.
Lidt hjælp til at komme i fejlsikret tilstand:
http://www.spywareinfo.dk/#/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Start scannereren, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scannereren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scannereren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log". Kopier loggen her ind i tråden, sammen med en ny HijackThis log.

Fuld vejledning til superantispyware finder du her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 01:22 #5
Kom du videre med dit problem?
Avatar billede kirul Nybegynder
10. april 2006 - 10:21 #6
Hej
Undskyld jeg ikke har svaret hurtigere, men har været syg.
Jeg har hentet SuperAntiSpyware og er ved at køre den.
Problemmet er bare at jeg ikke kan opdatere den, da jeg jo ikke har forbindelse til internettet. Ved ikke om det kan gøre en forskel ?
Der kommer en log lige så snart den er færdig med at scanne.
Avatar billede kirul Nybegynder
10. april 2006 - 10:36 #7
så er den færdig. Har startet den op normal igen, men har stadig ingen netværk.
Tilføj/Fjern programmer er også stadig væk fra kontrolpanelet.

HER ER LOG.

SuperAntiSpyware Scan Log :
Generated 04/10/2006 at 10:21 AM

Core Rules Database version : 0
Trace Rules Database Version : 0

Memory threats detected : 0
registry threats detected : 0
File threats detected : 1

Bogus MS Agent Server
    C:\Windows\$NtServicePackUninstall$\agentsvr.exe
Avatar billede ejvindh Ekspert
10. april 2006 - 12:26 #8
Hmm. Nej det er jo ikke nemt at opdatere, når man ikke har netværk. Men måske kunne det være en ide at prøve at lave en repair, og se om det kan rette lidt op på det:

Lav en repair. Du skal bruge din XP-cd, og din CD-key:  Boot op med din Windows XP-cd i drevet. husk at din bios skal stå til at have cdrom som first bootdevice.

1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP CD, husk at i din bios skal First bootdevice være sat til CDrom. Når den har installeret nogle foreløbige filer skal du;
2: springe det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsætte din installation (nyinstalation)
3: Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev.
4: Og nu fortæller den dig der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L) eller du vil lave en repair (R). Det er her du skal trykke på R.
5: Og du vil nu se, at den laver en helt ny installation, men den beholder alle dine nuværende indstillinger, dokumenter, programmer og skrivebordet udseende er også intakt, men nu skulle du gerne være sluppet af med dine fejl og mangler.
Dog skal der gøres opmærksom på at alle updates skal lægges ind igen. Desuden skal nye opdaterede drivere, som man selv har lagt ind, installeres igen.

Hvis din XP-cd er af ældre dato, og du har mulighed for det, vil det være en god ide, hvis du kan få brændt SP2 ned på en CD også, idet Repair fører din installation tilbage til det sikkerhedsniveau som er på CD'en -- og det er ikke så godt at være på nettet helt uden sikkeheds-opdateringer. Du finder SP2 som en løs fil (der kan brændes over på en CD og køres efter endt repair) her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede kirul Nybegynder
11. april 2006 - 08:55 #9
Hmmm...
Jeg forsøger ovenstående, men min pc genstarter hver gang den når til at den mangler 34 min. så starter den op igen ved 39 min. Her kører den så videre indtil den rammer 34 min igen og så forfra.
Jeg tror vist bare det hurtigste ville have været at ominstallere fra start af... Øv.
Har du andre gode ideer på falderebet ???
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. april 2006 - 12:12 #10
Hvis du stadig kan komme ind i XP, kan du prøve om du kan få et sfc-scan til at lykkes, som måske kan reparere på det:
Klik på Start=>Kør skriv: SFC /scannow  (husk mellemrum mellem SFC og /scannow)
Din windows skive skal sidde i drevet. Den tjekker og reparer dine systemfiler

...ellers er jeg nok ved at løbe lidt tør for ideer.
Avatar billede kirul Nybegynder
11. april 2006 - 12:43 #11
Jeg kan ikke komme ind i windows igen. Desværre....
Jeg tror ikke der er andet for end jeg må geninstallere. Øv
Tak for hjælpen, det var da et forsøg værd.
Avatar billede kirul Nybegynder
21. april 2006 - 21:22 #12
jeg lukker den her. Tak for hjælpen