Avatar billede razersedge Nybegynder
16. april 2006 - 16:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 2003 Server som Trådløst Access Point

Hej Alle

Jeg overvejer at skifte min server fra FreeBSD til Windows 2003 Server, som forberedelse sidder jeg i øjeblikket og kigger lidt på om alt hvad jeg ønsker af denne server er muligt i Windows 2003 Server.

Indtil videre synes jeg det virker lidt problematisk at få opsat Windows 2003 Server som et trådløst access point. Jeg er lidt afhængig af dette, da jeg har flere computere som skal forbindes til internettet igennem dette trådløse netværk. Jeg ønsker ikke at skulle ud og investere i hardware access point. Jeg har de fornødne netkort og ved det er muligt under UNIX. Kan det virkeligt passe det ikke er muligt under Windows 2003 Server? Hvordan skal Windows konfigureres for det? Skal jeg ud og finde trejdeparts-programmer for dette?

Jeg er ikke interesseret i "Ad-hoc"-mode. Jeg ønsker "Infrastrukture" på mit netværk.
Avatar billede razersedge Nybegynder
16. april 2006 - 16:56 #1
Kommentarer/løsninger modtages med kyshånd :)
Avatar billede razersedge Nybegynder
16. april 2006 - 22:04 #2
Hævet point til 200. Jeg er ikke interesseret i svar som "det kan man ikke". I så fald må der følge god begrundelse til. I det mindste må der eksistere noget tredjeparts-software der kan håndtere det her.
Avatar billede razersedge Nybegynder
16. april 2006 - 22:05 #3
... jeg vil nødig selv ud og skrive det, så lang ferie har jeg heller ikke :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 00:18 #4
med tanke på hvor lang tid det vil tage at opsætte (hvis det er muligt, jeg har rodet lidt med det tidligere, men fik det ikke til at spille som jeg ville), så er mit råd, køb et brugt AP, er ca 235345 gange nemmere og i sidste ende har du brugt meget mindre i tid og penge, ved med det samme at købe noget HW
Avatar billede razersedge Nybegynder
17. april 2006 - 00:42 #5
Jae. Jeg har efterhånden søgt en del rundt på nettet idag, og det eneste som umiddelbart ser ud til at være understøttet er Ad-hoc. Så vidt jeg ved har det dog en begrænsning på 11mbit, og det er jeg sgu ikke tilfreds med.

Det der nager mig mest, er at det er forholdsvis let at sætte det samme op under UNIX, og tilsyneladende er det en kamp bare at finde noget tredjeparts-software der kan det.

Jeg lader tråden stå åben ind til videre, den trådløse del kan godt vente lidt endnu, og det ville sgu være rart, hvis det var muligt.

Tak for dit forslag. Rart at få et hint om, at det nok ikke bare er mig der er dum. :)
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 00:45 #6
det er bestemt ikke dig der er dum ;) adhoc er nemt nok, (mener dog ikke jeg oplevede problemer med 54Mb men kan huske forkert)
Avatar billede razersedge Nybegynder
17. april 2006 - 01:21 #7
Hm, har lige testet mellem to G-netkort, hastigheden sættes automatisk til 11mbit alligevel. Og det er endda kun ~50% af det der blev benyttet i en overførsel.

Hmm...
Avatar billede never_mind Nybegynder
17. april 2006 - 01:23 #8
lyder nu underligt, har desværre ikke mulighed for at teste lige pt
Avatar billede serverservice Praktikant
18. april 2006 - 13:54 #9
Jeg er vist ikke helt med på hvad du mener med at oprette din server som AP - det kræver da trådløst hardware???

Ellers er de umiddelbare muligheder at bruge group policy og herinde sætte din wireles policy. Der er noget med ssid og trådløs netværktype b/g , men se selv efter om det er hvad du mener?
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 13:58 #10
han mener at han via et trådløst netkort kan bruge den som AP, man kan godt få den til at køre som ad-hoc men infrastructure er straks en helt anden snak, det har intet med GPO at gøre (på det her punkt)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. april 2006 - 14:09 #11
Ok , men det har jeg aldrig hørt om skulle være muligt i windows - så mener ikke han kan, Men et AP er da ikka så fandens dyre ?
Avatar billede never_mind Nybegynder
18. april 2006 - 14:22 #12
ad-hoc er muligt, har selv prøvet at få det til at virke som infrastructure, og nu har jeg et AP stående, af samme grund *G* og nej de kan fåes billigt, både fra nye og brugte
Avatar billede never_mind Nybegynder
16. maj 2006 - 13:48 #13
Brug for mere hjælp ?
Avatar billede razersedge Nybegynder
08. januar 2009 - 01:01 #14
Beklager den lange ventetid, faldt fra at bruge eksperten inden jeg nåede at få løst mit problem. Til eventuelle interesserede, så virkede det ikke som om det var muligt i Windows 2003 Server, i hvert fald ikke uden tredje parts programmer.

never_mind, du får selvfølgelig pointene som en tak for hjælpen og som en undskyldning for min glemsomhed. :-)