Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 18:51 Der er 23 kommentarer

Forbindelse til ftp server!

hej! Jeg har lavet en ftp server, men jeg kan ikke få forbindelse til den fra min bærbar. Den er lavet på stationær. Men min mate kan godt få forbindelse til den hjemme fra ham! Så der må være noget med routeren som blokerer! Nogen der ved hvordan man kan konfigurere sin switch?

-Jeg har slået firewalls fra.
Men der må være noget i switchen der blokerer, siden min mate godt kan connecte! Nogen bud på hvad jeg kan gøre?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 18:56 #1
hvis du har en billigt switch er de unmanage dvs at du ikke kan konfigurer dem.

når du prøved med din bærbar er det så hjememfra fra samme net eller ude i nyen hos din ven
Avatar billede snowball Novice
18. april 2006 - 19:01 #2
Når du selv prøver at teste det, prøver du så at forbinde til WAN eller LAN IP'en?

Hvis det er WAN IP'en så skal din router understøtte "IP NAT loopback" for at du kan teste det. Hvis du har en ZyXel router, så kan du på http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2 læse hvordan du slår det til.
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:02 #3
Det er hjemme hos ham selv. Han kan let komme ind på den.
Switchen er en "Zonet ZFS3005"
Avatar billede snowball Novice
18. april 2006 - 19:12 #4
Åh, forstod det som om det var en FTP server på dit eget net :|

Men umiddelbart burde switch'en ikke blokkere for noget. Er din kammerat sikker på at han har åbnet de nødvendige porte (20+21) i hans router?
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:17 #5
Altså min kammerat kan godt komme ind på serveren. Og det kan jeg også godt på den computer jeg har lavet den med. Og computer sidder i en switch, hvor der også sidder en computer mere. Og det er den anden computer jeg skal for forbindelse fra!
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:24 #6
Skal lige være helt sikker på det hele.

1. Du har en maskine i EGET hjem, hvorpå du har installeret en FTP-server, korrekt?

2. Din mate, kan fra hans egen bopæl connecte til DIN server, fra hans egen bopæl, korrekt?

3. Når du selv prøver at connecte i EGET hjem fra PC til PC MED FTP-SERVER, kan du ikke komme på, korrekt?

Hvis ja til det hele - hvilken IP-adresse indtaster du, når du sidder derhjemme?

Håber lige der kan komme styr på det - er blevet lidt forvirret :-)
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:27 #7
Korrekt, korrekt og korrekt :) Jeg indtaster den ip som jeg finder på den computer serveren er oprettet på, når jeg trykker kør->cmd->ipconfig

Så det er den rigtige ip, da det også er den jeg har opgivet til min mate, altså ham som godt kan komme ind :D
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:32 #8
Det er din WAN-ip der fremkommer der sikkert, hvilket vil sige, at det er den som er ude på nettet.
Du skal fange LAN (interne) IP-adresse på maskinen.

Smid lige de informationer du får fra CMD -> ipconfig /all
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:35 #9
Der er lige noget jeg bliver nødt til at spørge om! hvilken en af computerne skal du have oplysninger fra? Den hvor jeg har lavet serveren (stationær) eller den hvor jeg prøver at få forbindelse fra (bærbar)?
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:36 #10
Serveren (stationær)
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:38 #11
Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Kristian>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 7:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.132.252
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::213:d4ff:fe64:82d0%6
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.159.254

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 5:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%4
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Tunnel-netværkskort 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 2002:3e6b:84fc::3e6b:84fc
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:836b:213c::836b:213c
                                                    2002:c058:6301::c058:6301

Tunnel-netværkskort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:62.107.132.252%2

      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Kristian>
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:39 #12
hov forkert! glemte /all..
Så her er den rigtige lige:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Kristian>ipconfig

Windows IP-konfiguration

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 7:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.132.252
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::213:d4ff:fe64:82d0%6
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.159.254

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 5:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%4
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

Tunnel-netværkskort 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 2002:3e6b:84fc::3e6b:84fc
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:836b:213c::836b:213c
                                                    2002:c058:6301::c058:6301

Tunnel-netværkskort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:62.107.132.252%2

      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :

C:\Documents and Settings\Kristian>
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:41 #13
3. gang, lykkens gang ;D her er den RIGTIGE!!

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Kristian>ipconfig /all

Windows IP-konfiguration

      Værtsnavn. . . . . . . . . . . . . . . . . . : kristian-2r720p
      Primært DNS-suffiks. . . . . . . . . . . . . :
      Nodetype . . . . . . . . . . . . . . . . . . : Peer-to-peer
      IP-routing aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej
      WINS-proxy aktiveret . . . . . . . . . . . . : Nej

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 7:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : VIA Rhine II Fast Ethernet
Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-13-D4-64-82-D0
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Ja
      Automatisk konfiguration aktiveret . . . . . : Ja
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.132.252
      Undernetmaske. . . . . . . . . . . . . . . . : 255.255.224.0
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::213:d4ff:fe64:82d0%6
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 62.107.159.254
      DHCP-server. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.20
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : 212.10.10.5
                                                    fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      Rettigheden opnået . . . . . . . . . . . . . : 18. april 2006 18:52:37
      Rettigheden udlober. . . . . . . . . . . . . : 18. april 2006 22:52:37

Ethernet-netværkskort LAN-forbindelse 5:

      Medietilstand. . . . . . . . . . . . . . . . : Mediet afbrudt
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : BT Network Adapter
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 00-0A-94-11-26-08

Tunnel-netværkskort Teredo Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Teredo Tunneling Pseudo-Int
erface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF-FF
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5445:5245:444f%4
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort 6to4 Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : 6to4 Tunneling Pseudo-Inter
face
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 3E-6B-84-FC
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : 2002:3e6b:84fc::3e6b:84fc
      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . : 2002:836b:213c::836b:213c
                                                    2002:c058:6301::c058:6301
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

Tunnel-netværkskort Automatic Tunneling Pseudo-Interface:

      Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks. . . . . . :
      Beskrivelse. . . . . . . . . . . . . . . . . : Automatic Tunneling Pseudo-
Interface
      Fysisk adresse . . . . . . . . . . . . . . . : 3E-6B-84-FC
      Dhcp aktiveret . . . . . . . . . . . . . . . : Nej
      IP-adresse . . . . . . . . . . . . . . . . . : fe80::5efe:62.107.132.252%2

      Standardgateway. . . . . . . . . . . . . . . :
      DNS-servere. . . . . . . . . . . . . . . . . : fec0:0:0:ffff::1%1
                                                    fec0:0:0:ffff::2%1
                                                    fec0:0:0:ffff::3%1
      NetBIOS via TCP/IP . . . . . . . . . . . . . : Deaktiveret

C:\Documents and Settings\Kristian>
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:47 #14
Tror faktisk ikke det er muligt på den facon - medmindre din udbyder Stofanet tilbyder et eller andet.
Jeg går lidt udfra, at du har den der "familie-opkobling" ved dem, som så stiller en switch tilrådighed, hvorefter du kan have optil 5 brugere på.

Men efter hvad jeg kan se, så har din maskine kun en WAN-IP-adresse, og derved vises den kun ude på nettet.

Tænker dog fortsat over det, men lover ingenting.
Og ellers er en router løsningen, så står den for jeres interne netværk.
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:49 #15
Faktisk så bruger jeg to forskellige stofakontoer. Jeg bruger en anden mates konto på stationæren og min egen på bærbaren. Det er fordi at man kun kan have en computer på pr. konto :)
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:51 #16
hvis man har stofa familie opkobling med 5 pcere så får man vel en gyldig ip hver? eller er det kun 192.168 nummere de giver ud til en fælles router?
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:51 #17
Er det ikke frygtelig dyrt da - en router kunne gøre det!?
But however - er lidt i tvivl lige nu, men skal nok melde tilbage hvis jeg lige kommer på noget.
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 19:55 #18
Jeg betaler jo kun for en konto :) Jeg bruger jo bare en vens konto på den ene og min egen på den anden, og vupti, -på nettet på begge computere!
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 19:56 #19
Har du så 2 modem i huset?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:56 #20
har du fladrate på stofa?
Avatar billede levithan Nybegynder
18. april 2006 - 19:58 #21
zenorph
man behøver ikke flere fodem for at skifte konto.. det kører udelukkende på brugernavn og password og er moden uafhængigt har selv en ven der gør det samme ned at låne en andens konto
Avatar billede zenorph Nybegynder
18. april 2006 - 20:04 #22
Sagde jeg skam heller ikke, men er bare af den overbevisning, at såfremt der kun er 1 modem, så har han også kun en WAN-IP.
Den tildeler jo ikke via DHCP - hverken modem eller switchen, så derved har han som sådan ikke nogle LAN-adresser til intern kommunikation.

Correct me if i'm wrong !
Avatar billede supermehl Nybegynder
18. april 2006 - 20:05 #23
Jeg har "Flexrate"