Avatar billede krogsager Nybegynder
24. april 2006 - 12:00 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

OptionButton1.enabled = false / true

Jeg mangler en makro som kan aktivere/de-aktivere min OptionButton's. Komandoen er vel som i spørgsmålets tittel, men jeg kan ikke få en makro til at udføre den!
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2006 - 16:00 #1
Hvordan ser makroen ud i skrivende stund?
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. april 2006 - 16:25 #2
Ja, den kom til at se således ud (den del der voldte problemer) -havde ikke "sheet"-navnet med, så nu virker det efter hensigten, tak for interessen og læg et svar så deler vi point :-)

    If Range("A1") = 1 Then
    Sheets("Sheet1").OptionButton1.Enabled = False
    End If
Avatar billede supertekst Ekspert
24. april 2006 - 17:00 #3
OK & tak

PS: Hvis du lægger koden i ThisWorkbook og skriver:

Sub workbook_activate()
    activeworkbook.shees(1).OptionButton1.enabled = False
End Sub

så sker det automatisk, når du åbner filen....
Avatar billede krogsager Nybegynder
24. april 2006 - 21:21 #4
Ved du tilfældigvis om en makro kan aktiveres ved skift mellem "sheets" ? -altså ved tryk på fanebladene!
Avatar billede supertekst Ekspert
25. april 2006 - 09:32 #5
Det skal jeg finde ud af - vender tilbage
Avatar billede supertekst Ekspert
25. april 2006 - 10:27 #6
Hvis denne kode sættes ind i dine forskellige ark-objekter i VBA - så "fanger" du, når der skiftes ark

Sub worksheet_activate()
    MsgBox ActiveSheet.Name            'viser arkets navn - kan udelades og i stedet
End Sub                                'kan den ønskede makro kaldes her

OK?
Avatar billede krogsager Nybegynder
04. maj 2006 - 11:49 #7
Ja det blev OK, -tak for hjælpen!