Avatar billede webmasterdk Praktikant
06. maj 2001 - 11:58 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Behandling/Afvænning af hash misbrugerer

Hejsa
Så er jeg næsten færdig med min examens opgave om hash, men jeg mangler lige nogle få ting,

1: er der nogen der ved hvor jeg kan finde noget om de forskellige afvænnings metoder,  hvor de bliver brugt og hvor effektive de er?

2: Er der nogen der har personlig erfaring med hash misbrug i familie eller på egen person, som jeg må benytte i min rapport? hvis kan i sende mail til ae_webmeister@boegh.org

På forhånd tak!
Avatar billede webmasterdk Praktikant
06. maj 2001 - 13:07 #1
Hvis der er nogen der gider, må i godt besvare det her spørge skema!

Er det dig selv der ryger?

Hvordan kom du ind på det?

Hvorfor gør du det?

Hvad synes du at det giver dig?

Har det på nogen måde forandret dit liv?
Hvis ja positivt eller negativt?

Hvordan finanserer du dit forbrug?

Hvor tit ryger du og hvor meget?

Har du nogen sinde prøvet andet end hash?

Påvirker din hashrygning på nogen måde dit arbejde?
Avatar billede p-frank Nybegynder
06. maj 2001 - 14:02 #2
?? Hvad fanden har det med denne hjemmeside ad gøre ???
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. maj 2001 - 14:07 #3
hm...
han har jo posted det i fri debat, og som navnet siger er det mere eller mindre frit hvad man spørger om her.
Avatar billede chrisjoensson Nybegynder
06. maj 2001 - 17:26 #4
Jeg synes at det er fedt at der er nogle der gør sådan noget... også selvom der måske ikke er mange her der har givet et oprigtigt svar selv.....p-frank og dex dexter.
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
06. maj 2001 - 17:42 #5
chrisjoensson >> jeg har aldrig selv røget og gider heller ikke starte på det nu....
og jeg kender faktisk ingen der er afhængnig af hash så det er temmeligt umuligt at svare på de spørgsmål!

Avatar billede chrisjoensson Nybegynder
07. maj 2001 - 11:04 #6
dex dexter>>
ok sorry...
min fejl.
De fleste har bare prøvet det jeg undskylder meget hvis jeg har handlet overilet.
Avatar billede chrisjoensson Nybegynder
07. maj 2001 - 11:05 #7
jeg ved faktisk ikke om der er nogle bestemte afvænnings metoder
Avatar billede webmasterdk Praktikant
07. maj 2001 - 12:10 #8
så har jeg afleveret den.
der var desværre kun en der svarede han får til i aften at svare hvis han vil!
Avatar billede hojben Novice
07. maj 2001 - 15:16 #9
http://www.afhaengig.dk/
kan måske hjælpe dig
Avatar billede blood Nybegynder
07. maj 2001 - 15:22 #10
Hæhæ Svar :o)
Avatar billede hojben Novice
07. maj 2001 - 15:23 #11
hmmm blood ???
Avatar billede blood Nybegynder
07. maj 2001 - 15:24 #12
hojben >> Hmmm hvad?
Avatar billede hojben Novice
07. maj 2001 - 15:25 #13
Blood >> Hæhæ Svar :o)
synes du selv at det var er korrekt svar ;oD
Avatar billede blood Nybegynder
07. maj 2001 - 15:27 #14
hojben >>

Svar fra webmasterdk
07/05 2001 12:10:14    så har jeg afleveret den.
der var desværre kun en der svarede han får til i aften at svare hvis han vil!

----
Det er mig som har svaret :O)
Avatar billede hojben Novice
07. maj 2001 - 15:31 #15
Hmmm har du flere brugere ???? Så vidt jeg kan se er dit \"svar\" det første indlæg fra dig til dette spørgsmål.....
Avatar billede blood Nybegynder
07. maj 2001 - 15:35 #16
Jeg skrev til ham over icq

    Er det dig selv der ryger?
Ja det er mig selv der ryger. Jeg har røget siden jeg var 11 og det var min store bror som gav mig min første (J)

    Hvordan kom du ind på det?
Det startet med at min bror skulde ud og ryge med nogle venner, så spurte jeg om jeg måtte komme med og det måtte jeg så godt.

    Hvorfor gør du det?
Jeg gør det fordi jeg kan lide at ryge det. Jeg elsker den afslapnings måde man har

    Hvad synes du at det giver dig?
Jeg syns ikke det giver noget for mig.
Jeg ser på hash som jeg ser på en øl

    Har det på nogen måde forandret dit liv?
    Hvis ja positivt eller negativt?
Nej det vil jeg ikke sige det har. man bliver lidt langsommer men sårdan er livet.

    Hvordan finanserer du dit forbrug?
Tja. har man penge køber man lidt, har man ingen køber man ikke noget.

    Hvor tit ryger du og hvor meget?
Ja ryger ikke så meget mer måske en gang om måneden.
Men gennem 7 og 8 klasse sag jeg sammen med nogle venner og røg hver aften til klokken 3 om natten (skulde op igen klokken 7 for at komme i skole)
Jeg kom da i skole hver dag, men du kan se hvordan jeg staver idag.

    Har du nogen sinde prøvet andet end hash?
Ja. Speed, E, Cokain, LSD

    Påvirker din hashrygning på nogen måde dit arbejde?
Nej! ikke når jeg kun ryger en gang om måneden
Avatar billede hojben Novice
07. maj 2001 - 15:37 #17
Nåååå det ku \"man\" jo ik se ud fra dit svar vel ;-)
Avatar billede dex_dexter Nybegynder
07. maj 2001 - 15:56 #18
sorry jeg ikke har prøvet det :)
ville ellers gerne hjælpe
men har den politik, ikke at ryge ngoet som helst :) ikke engang smøger
(har astma og prøvede engang at ryget og derefter var jeg ved at dø fordi mine lunger klappede sammen :()

men drikker det gør jeg *gg*