Avatar billede kallekalle Nybegynder
30. april 2006 - 14:40 Der er 2 kommentarer

Trådløst netværksproblem

Hver gang jeg starter min pc op er jeg nødt til først at vælge benyt windows til at oprette forbindelse til netværket for efterfølgende at reparere forbindelsen. Det skal understreges at jeg kun har et netværk og pc'en er dedikeret til dette (automatisk). Hvad skal jeg foretage mig for at blive fri for dette tidskrævende irritationsmoment?
Avatar billede jacla Nybegynder
30. april 2006 - 14:56 #1
Hvis dit AP og PC er i sammearbejdsgruppe. Og de vælger samme kanal.

Skulle der ikke være problemmer.

Du kan prøve at sætte det op uden kryptering og se om det giver nogen forskel.

Du kan også downloade et freeware program der hedder netstumbler som kan hjælpe dig med oplysninger om dit AP.

MVH

Jan C

Ellers skriv lidt mere om hvad der går galt.

TIP
Nogle gange kan man bare tage strømmen fra AP i nogle sekunder og så virker det igen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
30. april 2006 - 15:24 #2
Trådløst netværks hellige gral:
- Opdater din netkorts driver.
- Reset din router (power off).
- Opdater din router firmware.
- Master reset af din router (alle settings forsvinder).

Prøv disse ting, i den række følge.

Hvilken computer er der tale om?