Avatar billede geronimo Nybegynder
10. maj 2006 - 16:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med COM port og modtagelse af "0"

Vi har på skolen gang i at modtage noget data fra en micro-controller, indimellem sender den et 0 (nul), men med den component vi har fået af læreren kan man ikke umiddelbart modetage 0, man kan dog ændre på "noget", men så ser den et 0 på COM-porten uafbrudt! - Også selvom vi piller stikket ud...

Dvs. den læser faktisk 0 selvom der ikke er blevet modtaget noget...

Nogen der kender til en anden komponent eller har nogen hints til hvad vi kan gøre for at modtage vores nuller?

Brian
Avatar billede bertelbrander Praktikant
10. maj 2006 - 19:50 #1
Hvordan er lærerens "component" lavet?
Hvordan bruger I den?
Hvilken compiler skal I bruge?
Avatar billede geronimo Nybegynder
11. maj 2006 - 10:32 #2
Læreren har modificeret lidt på denne:
http://www.bbdsoft.com/downloads/win32/comport.zip

Men den har vi også prøvet med, og den giver stadigvæk 0 selvom der intet er blevet modtaget...

Vi bruger Borland developer studio 2006

Brian
Avatar billede bertelbrander Praktikant
11. maj 2006 - 20:17 #3
Prøv at hente error state for porten. Det gør man med GetCommMask, i skal nok kalde SetCommMask først.

De falske 0'er I modtager kan sansynligvis fjernes ved at checke om der har været en fejl.

I er måske nød til at tilføje et par funktioner til class'en.
Avatar billede geronimo Nybegynder
09. oktober 2013 - 08:34 #4