Avatar billede exclusive Nybegynder
15. maj 2006 - 21:04 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

link og handCursor på png billede med transperante punkter

Jeg har et .png billede(fixet til IE 5.5+) med swapOver() - swapOut() liggende, i en <th scope="col"> med et <a href="http://"> liggende henover
Men mit problem er at det kun swapper over ved berøring visse steder på png'en(på steder som ikke er transperante) og billedet laver heller ikke handCursor :-S
Avatar billede olebole Juniormester
15. maj 2006 - 23:40 #1
<ole>

Hmmm ... Ekspertens mailsystem fungerer ofte elendigt - og det er desværre tilfældet i øjeblikket, så jeg har ikke fået mail i den anden tråd  :o|

Prøv lige at uploade et eksempel, jeg kan kikke på  :)

/mvh
</bole>
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 12:42 #2
eeeej øv manner :-(
Troede ikke du gad at svare mer, piv..

men jeg har lavet det om så png'en ikke skifter mere, for sad hele dagen igår og legede med det, og kunne ikke få det til at virke...

og har temmelig travlt, der beggynder at komme en en del kunder i biksen nemlig..

men du skal ihvertfald have dine points! :o)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 15:39 #3
Hehe ... nej, det jeg vil ikke tage dine points i dette spm. Læg selv et svar og accepter det  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 15:40 #4
PS: jeg kan nu ikke rigtig forstå problemet, for da jeg sad og rodede med scriptet den anden aften, testede jeg selv med et billede, hvor en del af det var helt transparent ... ingen problemer dér  :)
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 16:08 #5
Hmm mystisk..
prøvede en masse forskellige ting..
prøvede også at ligge up.png som baggrund og et blank.gif billede med swap til up_over.png men det gik helt i kage..hehe så ville fixPNG ikke virke osv.. så holder designet clean og dropper min swap :-D

men lige når man går ind på siden blinker baggrunden i png'en lige hurtigt, er det fordi den først skal hente fixPNG fra pngfix.js via <head>?

det ligger desuden hér nu: http://www.Rittencom.dk
(tag dig ikke af de mystiske ting der sker i bunden af siden - rodder lige med nogen forskellige detections..hehe :-P)
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 16:12 #6
men hey... smid lige svar i /spm/709214 bruger jo din pngfix ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 16:35 #7
Ja, det er nok, fordi det lige skal 'fixes'. Du kunne jo give det 'visibility:hidden' - og så ændre den til 'visible', i slutningen af fix'et  :)
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 16:52 #8
oki det forstod jeg ikke helt...hehe
er det til at fixe det med at baggrunden på png'en flash lige når siden loader?
og vis ja, hvordan skal jeg sætte jeg den kode ind (pngfix.js):

var arVersion = navigator.appVersion.split("MSIE")
var version = parseFloat(arVersion[1])

function fixPNG(myImage) {
    if (version<5.5 || version>=7 || !document.getElementsByTagName("body")[0].filters) return;
    var imgClass, imgTitle, imgAlt, oDiv, css, imgID = myImage.getAttribute("id");
    imgClass = myImage.getAttribute("className");
    imgAlt = myImage.getAttribute("alt");
    imgTitle = myImage.getAttribute("title");
    oDiv = document.createElement("div");
    if (typeof imgID=="string") oDiv.setAttribute("id", imgID);
    if (typeof imgClass=="string") oDiv.setAttribute("className", imgClass);
    if (typeof imgAlt=="string") oDiv.setAttribute("alt", imgAlt);
    if (typeof imgTitle=="string") oDiv.setAttribute("title", imgTitle);
    css = oDiv.style;
    css.cssText = myImage.style.cssText;
    css.width = myImage.offsetWidth + "px";
    css.height = myImage.offsetHeight + "px";
    css.filter = "progid:DXImageTransform.Microsoft.AlphaImageLoader(src=\'" + myImage.getAttribute("src") + "\', sizingMethod='scale')";
    oDiv.onmouseover = myImage.onmouseover;
    oDiv.onmouseout = myImage.onmouseout;
    myImage.parentNode.replaceChild(oDiv, myImage);
}
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 16:59 #9
oki tror jeg er lidt fra den nu haha...
Det var css som skal ligges på png'en, ik?
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 17:23 #10
olebole---!> hvis du skriver koden ind så png'en ikke flasher ved load af siden, og evt. kan hjælpe med noget flash detect får du også points hér :-D
-er 100% newbie til JavaScript nemlig, selvom det ellers er en rigtig fed logik iforhold til så mange andre prog. sprog :-)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 17:43 #11
Du kan starte med at skrive dette i head-elementet:

<!--[if gte IE 5.5]>
<style type="text/css">
.myTransPics {
    visibility: hidden;
}
</style>
<![endif]-->

Den gør, at kun i IE-browsere i eller over version 5.5, vil elementer med klassen 'myTransPics' blive gemt ... og så giver du naturligvis billedet denne klasse. Så burde det faktisk køre  :)
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 17:45 #12
Njaaahhh ... du skal også lige skrive:

    myImage.parentNode.replaceChild(oDiv, myImage);
    css.visibility = "visible";
}
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 17:45 #13
- altså i sidste linje af funktionen  :)
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 18:14 #14
Skal det ikke stå alla dette i head?:

<script type="text/javascript" <!--[if gte IE 5.5]>
<style type="text/css">
.myTransPics {
    visibility: hidden;
}
</style>
<![endif]--></script>
Avatar billede olebole Juniormester
16. maj 2006 - 18:19 #15
Nej, det er HTML-tags, så de skal ikke i script-tags:

<head>
<style type="text/css">
</style>

<!--[if gte IE 5.5]>
<style type="text/css">
.myTransPics {
    visibility: hidden;
}
</style>
<![endif]-->

<script type="text/JavaScript">
</script>
</head>
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 18:20 #16
bla bla bla... haha
-har fået det til at virke! :-P
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 18:23 #17
du kender ikke til noget .js detect af flash, så jeg kan få skrevet:
hvis flash 8.0 er installeret skal den skrive "Flash 8.0 - fundet"
og hvis flash 8.0 ikke er installeret "Du skal installere flash 8.0"
Avatar billede exclusive Nybegynder
16. maj 2006 - 18:26 #18
Vupti...
ref: /spm/709704
Avatar billede exclusive Nybegynder
04. november 2006 - 17:51 #19
luk