Avatar billede xyon Nybegynder
16. maj 2006 - 10:43 Der er 1 kommentar

Thread.wait()

Hej folkens,

Jeg er ved at lave et spil og har i den forbindelse brug for lidt hjælp med thread.wait() i forbindelse med keylistener.

Jeg gennemløber en liste af "moveable objects" i mit spil og flytter dem en ad gangen. Problemet er, at spillet ligesom skal "vente" indtil spilleren trykker på en tast, hvorefter den skal fortsætte med at rykke elementerne.
Eks.:
while (elementIterator.hasNext()) {
Element el = elementIterator.next();
move(el);}
elementIterator indeholder f.eks. [player,opp1,opp2]
opp1 og opp2 rykker automatisk mens spillet på en eller anden måde skal vente på et keyEvent når løkken når til player objektet.

Nogen der har en idé til hvordan sådan en kode kunne se ud?
Avatar billede esbenp Nybegynder
18. maj 2006 - 22:54 #1
Alt efter dit design kan du muligvis lave det ved at sende kommandoer til din human player ved hjælp af en blocking queue, eksempelvis LinkedBlockingQueue.

I dit human objekt laver du en forbindelse til den relevante del af brugergrænse fladen ved en instans af BlockingQueue. Methoden poll() vil ikke returnere før der kommer svar.

/Esben
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Kurser inden for grundlæggende programmering

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester

IT-JOB

PensionDanmark

Senior Data Scientist

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

BI-koordinator / IT & administrativ support

Politiets Efterretningstjeneste

DevOps Softwareudvikler i PET