Avatar billede whyme Nybegynder
27. maj 2006 - 23:26 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

PayPal-item_name-hvorfor må det ik indeholde specieltegn i shop?

Hejsa eksperter,

Jeg har eksempelvis en lille side med et par produkter, som kan købes via PayPal.

Disse produkter hedder eks. "Superlækker Øldug!" altså med Æ Ø Å tegn.

Jeg har så en PayPal kode, som automatisk skriver produktet der købes ind når der skal betales med følgende:
<input type="hidden" name="item_name" value="<?php echo $row[produktnavn]; ?>">

Men PayPal giver følgende fejl:
"You have entered unsupported characters for this field. Current available language character types are: European, Chinese, Korean, Japanese, and Thai. Please try again."

Så tænkte jeg, aha! det er jo fordi det er special tegn... så jeg prøvede med eksempelvis at få PHP til at erstatte jf.:
http://www.fay.dk/usability/do_speciel_tegn.html

Med en kode såsom:
$row[produktnavn] = ereg_replace("æ", "&aelig;", $row[produktnavn]);

Altså erstatte "æ" med henholdsvis:
&aelig;
eller
&#230;

Men begge dele fejler hos PayPal...

Spørgsmålet er:

Hvordan kan jeg sælge et produkt med æøå i produktnavn uden at PayPal brokker sig...?

På forhånd tak
Avatar billede inglenook Praktikant
28. maj 2006 - 00:14 #1
det 'hurtige'svar: det kan du ikke. Lav din side om så du bruger ae, oe, aa i stedet for æøå. Jeg har de sidste 10 aar arbejdet med amerikanske firmaer (som Paypal) og der er ingen fortaaelse for at nogle lande bruger andre tegn end a-z. (hoejst en smule undren.....)
Avatar billede inglenook Praktikant
28. maj 2006 - 00:16 #2
ups, lidt for hurtig....
de fleste danskere der har taget mere end 5. klasse vil jo stadig kunne laese hvad det er du saelger.
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 11:05 #3
I dit interne produktnavn brug så vist muligt altid amerikanske standard tegn, dvs. uden ÆØÅ og alt for mange andre special tegn. men enten numre eller a-zA-Z så undgår du disse problemer
Avatar billede whyme Nybegynder
28. maj 2006 - 14:10 #4
inglenook: Ja jeg tænkte det nok - det var da besværligt hehe ;) eller ikke som sådan besværligt, kan jo bare inden det skal sendes til PayPal replace æøå med ae,oe,aa men det er da irriterende ;)

leif: Ja, men nu er det så ikke kun mig der bruger det, samt at hvis der stod på produkterne navne såsom Aebletaerte vil det nok ikke se så fedt ud :) men forstår hvad du mener.

begge to... hvilke speciel tegn skal jeg tage højde for? hvad kan folk "komme til" at skrive... æøåóéáöëä ?

Begge to, læg lige et svar hver ;) mange tak
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 14:58 #5
whyme -> Det er derfor at jeg altid har et vist navn og et navn som sendes afsted, ala varenummer.
Avatar billede inglenook Praktikant
28. maj 2006 - 15:34 #6
Svar ;-)
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 15:45 #7
Pling
Avatar billede whyme Nybegynder
28. maj 2006 - 15:50 #8
Doh... ja, jeg bruger da bare produkt id i stedet for, eks 3552, nok lidt smartere... synes bare det ville være fedt at der stod et produktnavn, så kunden selv kan se hvad det drejer sig om ;)

Tænkte jeg ikke lige over, doh, nå, men tak for hjælpen begge to :)
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2006 - 17:44 #9
Takker for point