Avatar billede azidman Nybegynder
29. maj 2006 - 14:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Interrupts lukker min I2C

Hej ved ikke om det høre til her eller i elektronik.
Men har lavet et program der styre et display via en selvprogrammeret I2C interface.

Her har jeg nogle knappe der skal styre outputtet på displayet som jeg vil have styret via et interrupt.
Dog er der dette at når jeg vælger min externe interrupt er der ikke andet der virker. Og fjerner jeg det igen køre alt normalt.

Bruger EX3 der er sat til at trigge på den opadgående flanke.
Har kontroleret om interruptet virker ved at sætte et P5 op til 0xF0 og det går den som den skal.

nogen der har et par forslag til hvad der kan være galt
Avatar billede fiil123 Nybegynder
29. maj 2006 - 16:27 #1
Nu kender jeg ikke lige den MIC du bruger. Men har arbejdet en del med Atmels Mega16 MIC og der når du aktivere et externe interrupt så "hopper" den jo ind i en interrupt rutine... Er du sikker på du ikke bliver hængende der? hvis din MIC evt har en watchdog timer prøv at slå den til for at se om du får et timeout på den...
Avatar billede azidman Nybegynder
22. marts 2014 - 13:45 #2
Tråden døde og det er forlang tid siden til at komme med en reel løsning