Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
31. maj 2006 - 21:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke for instaleret windows Xp på min Bærbar..

Hey der ude..

jeg har et problem, og jeg tror jeg har en ide til hvad der kan være galt.. men er ikke sikker.

jeg kan ikke komme til at installere xp på min bærbar, den siger der er datafejl(cyklisk redundanscheck).
har prøvet med et læs af org cd'er og ti gange flere af dem man ikke må have..

1. den vil tit ikke god tage cd'erne.
2. når den endelig godtager nogen af dem slukker den bare.
3. vis man prøver at scane Hdd'en for fejl, går den kold.
4. en masse andet skidt..
men det jeg tror er at der enten ikke er særlig god kontakt mellem Cd og Hdd, eller Hdd'en er ved at stå af, eller dvd/cd-rom drevet er ved at stå af..

håber i kan hjælpe
Avatar billede peet49 Nybegynder
31. maj 2006 - 21:59 #1
Det er læsefejl, enten på dvd/cdrom eller HD - prøv at rense linsen med en tør vatpind.
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
31. maj 2006 - 22:02 #2
det har jeg gjordt op til flere gang, også med sprit.. men synes det virker mere som om at hdd er ved at stå af.. da pc'en slukker når man prøver at fikse og chekke den for fejl.
Avatar billede john_westcoast Nybegynder
31. maj 2006 - 22:06 #3
31. maj 2006 - 22:49 #4
Prøv at lade HD'en rulle igennem denne KILLDISK:
http://www.killdisk.com/downloadfree.htm + http://www.helgec.dk/killdisk.html
Hvis der er brok med HD'en vil programmet sansynligvis også brokke sig...
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
31. maj 2006 - 23:34 #5
din plan er nok god nok Dr1.. men der er kun cd-rom i min pc, og den skal bruge dos på a: for at kunne køre den.. har du en løsning på det?

hilsen benjamin
Avatar billede thov Forsker
31. maj 2006 - 23:48 #6
Killdisk findes også på UltimateBootCD, hent den herfra:
http://www.mrbass.org/ubcd/
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
31. maj 2006 - 23:52 #7
jeg er i gang med at slette alle partationer på disken nu, med UltimateRecoveryCD-MANiacs.. og de sidste mange gange jeg har gjordt noget med den, plejer den at slukke.. men lige nu køre den. men nu vil jeg smutte i seng, og lade den køre i nat.. og se om den stadig køre i morgen.. og er igang med at hente  UltimateBootCD vis det jeg har gang i nu ikke hjælper en skid..

men tak ind til nu..

hilsen benjamin
Avatar billede Slettet bruger
01. juni 2006 - 07:14 #8
"Hvis der er brok med HD'en vil programmet sansynligvis også brokke sig..." >>> Hvad mener du nu med det ?? KILLDISK kører fra cd!!!
01. juni 2006 - 08:18 #9
... en KILLDISK har 'fat' i alle områder på HD'en, og hvis der er noget galt i en område vil programmer sansynligvis brokke sig...
01. juni 2006 - 08:19 #10
Hovsa - kunne man forestille sig noget med varme problem i putter ?
Avatar billede ttkc_ali_g Nybegynder
22. juli 2009 - 19:03 #11
PC en er FUCKED!