Avatar billede janej Novice
04. juni 2006 - 22:02 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Flytning/kopiering af beskrivelse hvis der er x markeret i celle

Hej,

Er der nogen som kan hjælpe med en formel eller makro til nedenstående udfordring:

Jeg har lavet et spørgeskema og har delt regnearket op i 2 ark. Spørgsmålene står i kolonne A i ark 1 og en handlingsplan i ark 2. I ark 1 skal man svare på en del spørgsmål, ved at markere med et x i kolonne B eller C afhængig om man svarer ja eller nej. De spørgsmål som markeres med x i kolonne c, prøver jeg automatisk at kopiere over i ark 2 handlingsplanen. Jeg skal kun have de spørgsmål (selve teksten som står i kolonne A) over som der bliver markeret i kolonne C, spørgsmålene som markeres i kolonne B skal ikke med over i ark 2.

Er der nogen eksperter som kan hjælpe med dette issue ?

Mvh
Janej
Avatar billede x-lars Novice
06. juni 2006 - 08:56 #1
=HVIS(STORE.BOGSTAVER(Ark1!C2)="X";Ark1!A2;""), hvis spørgsmålene starter i række 2.
Avatar billede mrjh Novice
06. juni 2006 - 10:12 #2
Der er 2 muligheder.
Som x.Lars foreslår og herefter autofilter og kopier kolonne A over i det nye ark.
Alternativt indsættes flg. formel i Ark2, A2 f.eks:

=HVIS(ER.FEJL(MINDSTE(HVIS(Ark1!$C$1:$C$1000="x";RÆKKE(Ark1!$C$1:$C$1000));RÆKKE(A2)-1));"";INDEKS(Ark1!A:A;MINDSTE(HVIS(Ark1!$C$1:$C$1000="x";RÆKKE(Ark1!$C$1:$C$1000));RÆKKE(A2)-1);))

Formlen kopieres ind og afsluttes med ctrl+shift+enter så den omsluttes af {}. Herefter kopieres den ned igennem kolonnen.
Avatar billede janej Novice
09. juni 2006 - 15:20 #3
Perfekt - jeg takker for hjælpen. x-lars' formel får fint alle tekstfelterne med over, men mrjh's formel undgår ligeledes de blanke felter fra de spørgsmål som er markeret i kolonne B, de kommer i én lang række, hvilket giver et bedre overblik.

Mvh
Janej
Avatar billede janej Novice
09. juni 2006 - 15:32 #4
Er det korrekt at jeg ikke kan give jer point, da I har sendt en kommentar istedet for et svar ?

Jeg prøver lige at sende dette som et svar for at se forskellen mellem kommentar og svar.

mvh
Jan
Avatar billede x-lars Novice
09. juni 2006 - 16:18 #5
Fuldstændigt korrekt - du kan ikke dele point ud, før vi lægger et svar - men vi vil på den anden side gerne sikre os, at forslagene virker!

Så, hvem af os vil du have svar fra?
Avatar billede janej Novice
12. juni 2006 - 19:59 #6
Jeg vil bruge mrjh's formel, men din formel løser også det spørgsmål som jeg havde stillet, så jeg havde regnet med at dele puljen mellem jer.
Avatar billede mrjh Novice
12. juni 2006 - 20:21 #7
Jamen så får du hermed et svar fra mig :-)
Avatar billede x-lars Novice
13. juni 2006 - 10:19 #8
Og fra mig da! ;-D