Avatar billede suzuki Nybegynder
14. juli 2006 - 01:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hijack this?

Hvad skal jeg gøre for at slippe af med pop-up? Er en gul trekant der advarer mod pop-up et legalt supplement til XP?
Jeg har vedlagt en hijack this log.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:59:04, on 14-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\ishost.exe
C:\WINDOWS\system32\isnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\issearch.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\WINDOWS\system32\ismon.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ymsgr_tray.exe
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\Documents and Settings\Giraf\Desktop\hijackthis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: CVirtualDNSObj Object - {86C510E9-97EF-4749-914F-0280247BE3A6} - C:\WINDOWS\VirtualDNS.dll
O2 - BHO: (no name) - {873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4} - C:\WINDOWS\system32\ixt0.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Program Files\Brother\Brmfl04g\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YAHOOM~1.EXE" -quiet
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: winudt32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll
O21 - SSODL: cinnamomum - {93ac7c30-3878-4eaa-9420-7977285df5b1} - C:\WINDOWS\system32\pmnqguh.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. juli 2006 - 07:18 #1
Kigger på den ;)
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. juli 2006 - 07:24 #2
Download free Trial af SuperAntiSpyware Pro til Skrivebordet:

http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpywarePro1241.exe

Installer den, og lad den opdatere med nyeste opdateringer.

Så vil den spørge om din mail adresse, det er op til dig selv om du vil udfylde det.Tryk så på Næste og Næste igen -Udfør.

Dansk vejledning her:
http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Luk progammet.

Og denne -

Hent Ccleaner: http://www.ccleaner.com/ccdownload.asp
Installer programmet, men lad vær med at køre det endnu!
Husk at vælge dansk ved installationen.
Fjern flueben ved - Tilføj Yahoo Toolbar. Hvis du ikke ønsker den.
Ccleaner programmet fjerner overflødige Temp filer.
Og gør de nedenstående scanninger hurtigere

Kør en scanning med Hijackthis, så du kan se alle filer.

Du får herunder nogle filer, som du skal fixe. Det, du skal gøre, er at sætte et flueben ud for disse filer. Når du har gjort det, så lukker du alle andre vinduer ned. Det er meget vigtigt at det eneste vindue, som er åbent er HijackThis vinduet. Husk også at lukke dette vindue, når du har markeret filerne. Nu må du fixe. Klik på Fix checked:
O2 - BHO: CVirtualDNSObj Object - {86C510E9-97EF-4749-914F-0280247BE3A6} - C:\WINDOWS\VirtualDNS.dll
O2 - BHO: (no name) - {873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4} - C:\WINDOWS\system32\ixt0.dllO18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: winudt32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll
O21 - SSODL: cinnamomum - {93ac7c30-3878-4eaa-9420-7977285df5b1} - C:\WINDOWS\system32\pmnqguh.dll (file missing)

Genstart til fejlsikret tilstand. Du trykker F8 nogle gange når Windows starter op.

Åbn Stifinder, gå op i værktøjslinjen, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Slet nedenstående filer og mapper, mærket med fedt. Bliv ikke forbavset  hvis du ikke kan finde alle filer  eller mapper, da de kan være fjernet automatisk under fixet med Hijackthis.

dll Filer:
C:\WINDOWS\VirtualDNS.dll
C:\WINDOWS\system32\ixt0.dllO18 -
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll

Kør CCleaner.
Tryk så på "Renser" i menuen i venstre side.
Nu skal du trykke på knappen "Kør Cleaner" - det gør du mindst 2 gange.
Luk programmet.

Start superantispyware ved at højreklikke på den gule og sorte bille ved uret
Tryk på - Scan for, Adware,Malware  - linjen
Tryk på - Preference - Knappen.
Fjern flueben ved -Start SuperAntiSpyware when Windows starts.

tryk på Fanebladet -Scanning control.

ved scanning options, skal der kun være flueben i de to nederste

Fanebladet- Real Time Protections. Fjerner du fluben ved - Enable Real Time Protection

Tryk så på Close

Tryk på - Scan Your computer - Knappen. sæt flueben ved de drev der skal scannes. Det er vigtigt at drev hvor Windows (systemdrevet) ligger, har et  flueben.

Flyt så prikken ved- Perform quick Scan,  ned til - Perform complete Scan.

Tryk på Næste, så går den i gang med at scanne.

Det kan godt tage lang tid hvis du har meget på computeren

Når scanninngen er færdig popper der en boks op, tryk OK.

Sæt flueben ved alt den har fundet- næste. Så vil den fixe/slette infektionerne.

Lad den genstarte.

Efter genstart -

Klik på "Start" - Vælg "Søg".
Klik på linket "Skift indstillinger".
Klik på "Skift søgefunktioner for filer og mapper"
Sæt prik i "Avanceret" og klik OK.
Klik på "Alle filer og mapper"
Klik på "Flere avancerede indstillinger"
Sæt flueben i de tre øverste.
Find:
superantispyware scan log

Send en ny hijackthis herind, sammen med Superantispyware loggen
Avatar billede suzuki Nybegynder
14. juli 2006 - 15:54 #3
okay, jeg har været det hele igennem, til min store ærgelse er det ikke lykkes  mig at slette C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll, idet den skriver "access denied" når jeg prøver at slette den med windows i protected mode. I gode gamle dage med windows 98SE kunne man starte op på CD'en og få en command promt til C drevet, men det er ligesom om at man ikke rigtigt føler man selv har kontrol over maskinen når man får den slags meddelelser. Jeg har flere gange forsøgt at finde ud af at lave en opstarts CD til windows XP med adgang til harddisken, men der er ingen der har kunnet hjælpe mig.

Men her følger Superantispyware loggen og en ny hijack this log.

SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 07/14/2006 at 02:30 PM

Core Rules Database Version : 3017
Trace Rules Database Version: 1083

Memory threats detected  : 3
Registry threats detected : 6
File threats detected    : 16

Malware.Notifier
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\ISHOST.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\ISSEARCH.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM32\ISMON.EXE
    C:\WINDOWS\Prefetch\ISHOST.EXE-38143B6A.pf
    C:\WINDOWS\Prefetch\ISMON.EXE-2F715B97.pf
    C:\WINDOWS\Prefetch\ISSEARCH.EXE-0E6059A7.pf

Browser Hijacker.BestSafetyGuide
    HKLM\Software\Classes\CLSID\{873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4}
    HKCR\CLSID\{873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4}
    HKCR\CLSID\{873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4}\InprocServer32
    HKCR\CLSID\{873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4}\InprocServer32#ThreadingModel
    C:\WINDOWS\system32\ixt0.dll
    HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{873eb32d-ae1a-4183-89bd-45a77f761be4}

Trojan.Security Toolbar
    C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Online Security Guide.url
    C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Security Troubleshooting.url
    C:\Documents and Settings\Giraf\Favorites\Antivirus Test Online.url
    C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\Security Troubleshooting.url
    C:\Documents and Settings\All Users\Desktop\Online Security Guide.url

Adware.ClearSearch
    C:\Documents and Settings\Giraf\Desktop\astral\astralreiser_files\astralreis.htm
    C:\Documents and Settings\Giraf\Desktop\astral\astralreiser_files\rayofo4.htm

Trojan.Flx
    C:\WINDOWS\system32\components\flx4.dll
    C:\WINDOWS\Prefetch\FLX4.DLL-0F72C48F.pf

Hijack This log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 15:43:31, on 14-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ymsgr_tray.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Giraf\Desktop\hijackthis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Program Files\Brother\Brmfl04g\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YAHOOM~1.EXE" -quiet
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: winudt32 - C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe

Det var det, og mange tak for hjælpen indtil nu.
Avatar billede magictouch Nybegynder
14. juli 2006 - 17:33 #4
Det ser bedre ud, så snupper vi winudt dll på en and måde -

Hent Avenger her:
http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip

-- Pak Avenger-programmet ud og dobbeltklik på avenger.exe

-- Sæt en prik i "Input Script Manually" og klik på Luppen - nu dukker der et lille vindue op, hvor du skal kopiere indholdet mellem de stiplede linier ind:

-----------------------------
Files to delete:
C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll

-----------------------------

-- Klik på Trafiklyset i Avenger. Programmet vil opfordre dig til at genstarte computeren straks, hvilket du skal gøre. Programmet vil lukke din computer, slette filerne og starte computeren igen.

-- Efter genstarten vil der dukke et notepad-vindue op, med en log for Avengers handlinger. Den må du gerne lægge ind i dit næste svar sammen med en ny hijackthis log

Kan den her ikke bruges ?  http://www.ultimatebootcd.com/
Avatar billede suzuki Nybegynder
15. juli 2006 - 12:56 #5
Der er ihvertfald ikke problemer med flere pop-up vinduer, Avenger programmet virkede perfekt, og jeg er ved at downloade ultimatebootcd som ser ud til at kunne bruges. Jeg er imponeret over hvor dygtig du er. Her er de seneste log.

Logfile of The Avenger version 1, by Swandog46
Running from registry key:
\Registry\Machine\System\CurrentControlSet\Services\tkognpfb

*******************

Script file located at: \??\C:\Program Files\dccfdtpc.txt
Script file opened successfully.

Script file read successfully

Backups directory opened successfully at C:\Avenger

*******************

Beginning to process script file:

File C:\WINDOWS\SYSTEM32\winudt32.dll deleted successfully.

Completed script processing.

*******************

Finished!  Terminate.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 00:53:30, on 15-07-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ZcfgSvc.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe
C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe
C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\PROGRA~1\Intel\Wireless\Bin\1XConfig.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\ymsgr_tray.exe
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Documents and Settings\Giraf\Desktop\hijackthis.exe

O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Program Files\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Program Files\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IntelWireless] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\ifrmewrk.exe /tf Intel PROSet/Wireless
O4 - HKLM\..\Run: [EOUApp] C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EOUWiz.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [SSBkgdUpdate] "C:\Program Files\Common Files\Scansoft Shared\SSBkgdUpdate\SSBkgdupdate.exe" -Embedding -boot
O4 - HKLM\..\Run: [PaperPort PTD] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\pptd40nt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IndexSearch] C:\Program Files\ScanSoft\PaperPort\IndexSearch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Program Files\Brother\Brmfl04g\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [Yahoo! Pager] "C:\PROGRA~1\Yahoo!\MESSEN~1\YAHOOM~1.EXE" -quiet
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O20 - Winlogon Notify: IntelWireless - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: SASWinLogon - C:\Program Files\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.DLL
O20 - Winlogon Notify: winudt32 - winudt32.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: EvtEng - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\EvtEng.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: OwnershipProtocol - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\OProtSvc.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation  - C:\Program Files\Intel\Wireless\Bin\S24EvMon.exe
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. juli 2006 - 07:28 #6
Tak for roserne *S*

Fix den her med hijackthis, så er loggen ren:
O20 - Winlogon Notify: winudt32 - winudt32.dll (file missing)

Efter sådan en oprydning er det altid en god ide og rydde op i systemgendannelses filerne. Deaktiver systemgendannelse, læs her hvordan:
[url="http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/tip-og-tricks/deaktiver_systemgendannelse.htm"]SystemGendannelse[/url]

For at sikre din pc fremover ville det være en god idé at bruge nogle af programmerne fra vores lille pakke som du kan se her:
[url="http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm"][b]Sikkerheds Pakken[/url]

Jeg vil også foreslå, at du læser denne artikel om hvordan du kan undgå at blive inficeret i fremtiden:
[url="http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=14414"][b]Beskyttelse i fremtiden[/url]

Der findes et alternativ til ubcd, hvis du er interesseret, og det er UBCD4Win CD, hvor min gode ven og kollega FBJ har lavet en dansk vejledning:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=100&PN=1
Avatar billede suzuki Nybegynder
16. juli 2006 - 10:47 #7
Takker 1000 gange.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. juli 2006 - 11:29 #8
Velbekomme :->)