Avatar billede ing Nybegynder
15. juli 2006 - 14:16 Der er 1 løsning

Development server fryser, ASP.NET 2.0

Hej

Jeg vil gerne igang med at udvikle ASP.NET-applikationer sammen med SQL-server 2005 Express. Jeg har afprøvet Visual Web Developer 2005 Express, men har oplevet problemer med at systemet fryser (muligvis development serveren) når jeg debugger selv en helt simpel asp.net-side kun med tekst på. Jeg har efterfølgende rekvireret en licens til Visual Studio 2005, men oplever det samme problem her også. Når jeg trykker "F5" for debugging starter IE fint op med siden de første par gange, men efter 3-4 gange fryser IE og hele systemet, så jeg bliver nødt til at udføre en hard reset på computeren. Jeg kan ikke engang åbne Task Manager for at afslutte kørende processer. Dette problem er den primære årsag til at jeg ikke kan komme i gang med ASP.NET.

Jeg kører med Windows Server 2003 på computeren med service pack 1 installeret. Jeg har ikke installeret IIS, da jeg har hørt at dette ikke er nødvendigt for at kunne udvikle i Visual Studio (Development serveren i VS2005 anvendes istedet). Jeg har også forsøgt at køre systemet på en Windows XP computer, men det samme problem med frysning gør sig gældende.

Har nogen oplevet det samme problem eller hvad kan forklaringen være? Jeg har disablet både firewall og antivirus.

VH

Ing
Avatar billede ing Nybegynder
06. august 2006 - 20:15 #1
Lukker!