Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 01:05 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at installere programer

Hey, jeg har formateret min pc som så mange gange før og ins. min WinXP, og skal så til at ins. alle mine drivere og programmer, mange af dem vil den slet ikke åbne fx ved min driver til netkort kommer den med denne fejl: Invalid self-extractor config..... This file may be currupted.

Nogle programmer som fx winrar kan den godt åbne men laver fejl under ins.

Alle mine ting ligger på D: drevet, alle mine billeder, spil osv virker fint, men ingen af mine drivere og programmer kan jeg gøre noget ned de komemr stort set alle sammen med fejlen Currupted.

Jeg har prøvet at formatere og geninstall nu 3 gange uden held.

Jeg kan ikke komme på nette via den maskine og hente div drivere da den ikke kan finde driver til netkort via XP cd'en.

Håber nogle kan hjælpe mig.
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juli 2006 - 06:45 #1
En ikke særlig hyppigt forekommende fejl er at der er problemer med overførsel af filer fra CD til hdd. Prøv lige nogle andre CD'er og se om de virker. Prøv også, hvis du har en USB pin, at overføre en af driver filerne via den.
Eller tager jeg fejl og ligger disse installationsfiler på en anden harddisk partition?
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juli 2006 - 06:47 #2
Måske prøve at installere Windows Installer 3.1? Det burde ikke være problemet dog.
http://www.softwarepatch.com/windows/wininstallnt.html
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2006 - 08:08 #3
Lyder som defekt ram.
Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 10:03 #4
Jeg må lige have fat i en USB pin så, fordi jeg kan ikke rigtig dl noget da den ikke kan komme på nette.

Filerne ligger på en partition på en HD (d: drevet)
Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 20:18 #5
peet49 - Hvis det er defekt ram, hvordan kan jeg så se film, spille de spille der er ins på d drevet osv?
Avatar billede peet49 Nybegynder
24. juli 2006 - 20:24 #6
En PC opfører sig som en kvinde, man ved aldrig, hvad de laver næste gang - kør en chkdsk på drevet.
Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 20:33 #7
Peet49, hvordan gør jeg det, er ikke så stæk inde for pc'ere
Avatar billede strych9 Praktikant
24. juli 2006 - 20:41 #8
start -> kør
skriv chkdsk /r c: og tryk enter
tryk enten y for yes eller j for ja og genstart computeren, og vent.
Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 20:46 #9
ok prøver lige ;)
Avatar billede fbb Nybegynder
24. juli 2006 - 20:56 #10
chkdsk /r c:
eller
chkdsk /r d:
og genstart så starter den bare helt normalt op, ud over den siger nogle klik klik klik lyde når den starter.
Avatar billede peet49 Nybegynder
25. juli 2006 - 08:53 #11
Du skal til tider efter det een ekstra gang, inden det starter.
Avatar billede fbb Nybegynder
22. maj 2007 - 12:50 #12
lukker