Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juli 2006 - 12:02 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

USB vs. COM port

Jeg har en pc uden USB port, men selvf. med den almindelige COM/Seriel port.
Jeg har dog netop købt en printer der udelukkende bruger USB port. Er det muligt at forbinde computer og printer?
Avatar billede anddk Praktikant
27. juli 2006 - 12:08 #1
Prøv at kikke på Danbit.dk måske har de noget.
Avatar billede anddk Praktikant
27. juli 2006 - 12:10 #2
http://www.danbit.dk/produkter/1400.phtml

Ser ikke ud til det findes.

Hvis du har en ledig PCMIA port kan du jo købe et usb kort til denne. Ellers må løsningen være at købe en USB print server og sætte den på netværket.
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. juli 2006 - 12:15 #3
Hvis det er en stationær, koster det jo kun 70 kroner, eller sådan noget, at købe at PCI-kort med 4 USB-stik...
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juli 2006 - 12:27 #4
madshammer >> lige præcis - men det er ikke min computer, så har ikke fået kigget på den endnu. Så er ikke sikker på om bundkortet kan tage det. Det er vist en gammel spand.

Men jeg tænkte nok det andet ikke var muligt. Så der er jo kun den mulighed tilbage.
Avatar billede madshammer Nybegynder
27. juli 2006 - 12:35 #5
- gaffatape!
Avatar billede anddk Praktikant
27. juli 2006 - 12:38 #6
Hvis pc'er er så gammel har den vel også et styresystem på det ikke understøtter usb.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juli 2006 - 12:39 #7
Den kører vist med winXP
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
27. juli 2006 - 12:49 #8
Men det var bare den konvertering fra USB til COM/SERIEL port jeg var i tvivl om.
Så hvis folk vil smide et svar...
Avatar billede anddk Praktikant
27. juli 2006 - 13:41 #9
Ved ikke om mit indlæg hjalp dig, men her er da et svar.
Avatar billede musicchart.dk Nybegynder
28. juli 2006 - 10:42 #10
Yes :o)