Avatar billede isl19960 Nybegynder
03. august 2006 - 11:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Automatisk opdateret dato frem i tiden

Hejsa,

Opgaven er såmen simpel nok, men jeg kan ikke lige se løsningen... :)

Jeg skal i et Word-dokument ha' en dato som bliver opdateret hver gang dokumentet åbnes...
Det er sådan set let nok - det er bare at indsætte og hakke af i at den skal opdateres automatisk...

Udfordringen ligger i at den viste dato f.eks. skal ligge 6 måneder fra dags dato.

En halv løsning er fundet i at indsætte et Excel-objekt og lave en formel til datoen - det virker også, men den bliver IKKE automatisk opdateret ved åbning af dokument. Man skal aktivt klikke på objektet før det bliver opdateret... duer ikke, da åbning og udskrivning foregår automatiseret...

Håber at en venlig sjæl har et guldkorn :)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. august 2006 - 12:55 #1
Avatar billede isl19960 Nybegynder
03. august 2006 - 13:04 #2
Ja - den er fin som makro og hvis man skal være aktiv for at indsætte...

Den løsning er jo ikke automatisk...
Avatar billede rvm Nybegynder
03. august 2006 - 13:41 #3
Hvis du kalder makroen AutoOpen og indsætter et formularfelt (med bogmærket "Nydato") der hvor datoen skal stå

Sub AutoOpen()
  Dim dFremdater As Date
  dFremdater = Format(DateAdd("d", 4, Date), "dd mmmm yyyy")
  ActiveDocument.FormFields("NyDato").Result = dFremdater
End Sub
Avatar billede rvm Nybegynder
03. august 2006 - 13:43 #4
Husk at makroen skal ligge i et modul og ikke i ThisDocument