Avatar billede sujas Praktikant
03. august 2006 - 14:28 Der er 23 kommentarer

Backdoor.Trojan

Er der en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at komme af med Backdoor.trojan som har inficeret C:/windows\system32\client.exe?
Jeg har muligvis også andet skidt på min computer, men det er primært den jeg gerne vil af med.
Avatar billede sujas Praktikant
03. august 2006 - 14:35 #1
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 14:34:22, on 03-08-2006
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\WINDOWS\system32\client.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Program Files\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
C:\Program Files\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Program Files\Support.com\bin\tgcmd.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Mouse\Amoumain.exe
C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe
C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\PROGRA~1\Belkin\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
C:\PROGRA~1\NORTON~1\navw32.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files\Outlook Express\msimn.exe
C:\Documents and Settings\Susan Jasmin\My Documents\Instal\hjt.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://privat.webmail.cybercity.dk/cgi-bin/openwebmail.pl
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = \blank.htm
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = local.,
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: CNavExtBho Class - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O4 - HKLM\..\Run: [dhcp] C:\WINDOWS\system32\client.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessMouse ] C:\Program Files\Multimedia Combo Set\MouseDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [WireLessKeyboard ] C:\Program Files\Multimedia Combo Set\PS2USBKbdDrv.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Advanced Tools Check] C:\PROGRA~1\NORTON~1\AdvTools\ADVCHK.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SSC_UserPrompt] C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\UsrPrmpt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\System32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb04.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [hcenter] "C:\Program Files\Support.com\bin\tgcmd.exe" /server /startmonitor
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [WheelMouse] Amoumain.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [mwavscan] "C:\Kaspersky\mwavscan.com" /s
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools-1033] "C:\Program Files\D-Tools\daemon.exe"  -lang 1033
O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\program files\bonjour\mdnsnsp.dll
O15 - Trusted Zone: http://toolbar.imageshack.us
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1125264000874
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1125263985577
O16 - DPF: {9122D757-5A4F-4768-82C5-B4171D8556A7} (PhotoPickConvert Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/PhtPkMSN.cab
O16 - DPF: {A1F2F2CE-06AF-483C-9F12-D3BAA72477D6} (BatchDownloader Class) - http://appdirectory.messenger.msn.com/AppDirectory/P4Apps/PhotoSwap/DigWXMSN.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FE0BD779-44EE-4A4B-AA2E-743C63F2E5E6} (IWinAmpActiveX Class) - http://www.selvet.dk/common/streaming/tv/ampx_en_dl.cab
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: widimg - {EE7C2AFF-5742-44FF-BD0E-E521B0D3C3BA} - C:\WINDOWS\System32\btxppanel.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O23 - Service: Automatic LiveUpdate Scheduler - Symantec Corporation - C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation - C:\Program Files\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: iPodService - Apple Computer, Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Norton Unerase Protection (NProtectService) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\AdvTools\NPROTECT.EXE
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs, LLC - C:\WINDOWS\system32\ZoneLabs\vsmon.exe
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 14:38 #2
Har du overhovedet noget antivirus program?

Du kan forsøge med gratis versionen fra AVG, den har fjernet mange trojans fra min computer :) hvis du ikke kan finde den, så skriv, for så vil jeg give dig den :)
Avatar billede sujas Praktikant
03. august 2006 - 14:44 #3
Ja jeg bruger norton antivirus, men den kan hverken fixe den eller sætte den i karantæne
Avatar billede sujas Praktikant
03. august 2006 - 14:45 #4
jo jeg har et link til den, så det kan jeg da forsøge mig med.
Avatar billede nicer Nybegynder
03. august 2006 - 15:06 #5
Norton er et stort bunke pis - undskyld jeg siger det!
Det kan intet!
03. august 2006 - 15:17 #6
Du er jo selv ud om det !!!

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]":
http://forum.mib-eu.dk/forum_posts.asp?TID=44

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)
03. august 2006 - 15:18 #7
... men du ka' jo starte med M$ ServicePack1 (fra samme sted).
DL (Download)
Install
Genstart
gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet. UNDTAGEN SERVICEPACK2 !!!

Genstart

Ny HiJackThis Log...
Avatar billede sujas Praktikant
03. august 2006 - 15:58 #8
AVG kunne heler ikke klare det
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. august 2006 - 15:59 #9
Når du har fulgt dr1´s udmærkede råd om SP1, så kør de to scannere som er nævnt her -> http://www.eksperten.dk/artikler/954 Kom med deres respektive logs, og en frisk HijackThis
Avatar billede sujas Praktikant
04. august 2006 - 14:01 #10
Jeg har nu forsøgt at installere sp1 men kan ikke idet jeg får besked om at filen C\windows\system32\drivers\atapi.sys bliver brugt af noget andet selv om jeg har taget nettet fra og lukket ALT andet
Avatar billede nicer Nybegynder
04. august 2006 - 14:08 #11
Jeg har ingen anelse om dette er en god idé, men hvad med du prøver i fejlsikret tilstand?
Avatar billede sujas Praktikant
04. august 2006 - 14:48 #12
Tak - men det gik desværre heller ikke.
Avatar billede nicer Nybegynder
04. august 2006 - 14:53 #13
Så vil jeg tro du ikke har andet for end at formatere, men vent på de andre giver en kommentar til dette, inden du formatere :/
Avatar billede nicer Nybegynder
04. august 2006 - 14:55 #14
og hvis du formatere, så husk at opdatere din windows fuldt ud med SP2 inden du installere nogen somhelst programmer
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. august 2006 - 15:01 #15
Når du får den fejl, lyder det umiddelbart som om du er ved at lægge ServicePack2 ind. Det skal man være lidt varsom med, sålænge der endnu er snavs på computeren (som også er blevet skrevet tidligere i tråden).

Men hvis du alligevel vil tage chancen, så skal du afbryde installationsprocessen, afinstallere Daemon Tools, og prøve igen. Jvf:
http://support.microsoft.com/kb/884675/en-us
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. august 2006 - 15:04 #16
Nå, det ser ud til at problemet også kan opstå ved installation af SP1:
http://www.computerhilfen.de/hilfen-5-34514-0.html

...men løsningen er den samme :-)
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. august 2006 - 15:08 #17
Hvis det ikke giver det ønskede resultat, så kan du også bare omdøbe den problematiske fil:
C:\Windows\System32\drivers\Atapi.sys
til
C:\Windows\System32\drivers\Atapi.old
(idet den bliver genetableret, når SP1 installeres)
Avatar billede sujas Praktikant
05. august 2006 - 11:53 #18
Det lader til, at jeg efter at have afinstalleret Norton Antivirus og bruger AVG i stedet, ikke længere har den omtalte virus.
Det har muligvis været, hvad jeg forstår kaldes en hoax...
Det er meget fint, at jeg bliver advaret om ikke at lægge sp1 og 2 ind, så længe der er snavs på min computer, men det er der åbenbart så ingen der vil hjælpe med at komme af med?
Avatar billede ejvindh Ekspert
05. august 2006 - 11:57 #19
Der er ingen problemer i at lægge Sp1 ind selvom der er snavs på computeren. Derfor er du her i tråden blevet rådet til at lægge denne servicepack ind på computeren, inden vi går i gang med rensningen. Dette skyldes, at det ofte kan være svært at få computeren ren, hvis der slet ingen opdateringer er på computeren.

Så snart du har fået lagt SP1 ind (evt. vha. de tricks som jeg lagde ovenfor), kan du lægge en ny log fra Hijackthis herind, så er jeg sikker på, at vi er mindst 3 brugere her i tråden, der vil være villige til at hjælpe dig af med det skidt, du måtte have, hvorefter du kan få lagt SP2 ind.
Avatar billede sujas Praktikant
05. august 2006 - 13:07 #20
Ok jeg forsøger endnu engang - tak
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 16:53 #21
Sujas vi skriver det pga. SP2 laver for meget rod ved maskinen, hvis den bliver installeret når der er uønskede ting på computeren..

har selv prøvet, så derfor vil jeg gerne rådgive folk til at have deres computer fuldstændig clean (helst ren formatering og helst windows installation med SP2 inkluderet)

Men du laver bare en HijackThis log når du er klar :)
Avatar billede sujas Praktikant
05. august 2006 - 17:14 #22
Ok tak på jeres forsøg på at hjælpe, men det kan af flere grunde ikke lade sig gøre for øjeblikket.
Avatar billede nicer Nybegynder
05. august 2006 - 17:16 #23
Ahva? :/