Avatar billede waterboy16 Praktikant
09. august 2006 - 16:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Reinstallation af XP

Hej.

Jeg har en bærbar computer hvor jeg har prøvet at geninstallere styresystem vha. nogle cd'er der skulle gøre det hele automatisk. Problemet er bare at cd'en totalt har ødelagt det hele. Windows er ikke på HDD og hver gang jeg sætter cd'en i går computeren ned.
Derfor har jeg prøvet at installere windows vha. en startdiskette og windows cd (har prøvet med både 95, 98 og xp). Men når jeg vil lave fdisk på HDD siger den "der er ingen tilgængelige harddiske" og når jeg vil formatere siger den at "formatet understøttes ikke på drev". Samtidig siger den at formatet på drevet ikke er rigtigt når jeg indsætter startdisketten. Altså at det ikke er fat32 eller fat16 som det burde være. Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 16:18 #1
Boot op på disketten - skriv fdisk - klik enter - slet partitioner - opret partition - genstart - formater
Avatar billede waterboy16 Praktikant
09. august 2006 - 20:23 #2
Skrev: "Men når jeg vil lave fdisk på HDD siger den "der er ingen tilgængelige harddiske""
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 20:46 #3
Nu skriver du nu så meget at det er lidt svært at finde rede i - hvis din disk er formateret med NTFS vil den skrive således fordi NTFS ikke genkendes af DOS og derfor skrev jeg "Boot op på disketten - skriv fdisk - klik enter - slet partitioner - opret partition - genstart - formater" og jeg mener det faktisk forsat, hvis du altså ikke kører med SATA disk
Avatar billede waterboy16 Praktikant
10. august 2006 - 19:16 #4
Men når jeg vil køre fdisk siger den at der ikke er nogle tilgængelige harddiske. Også selvom jeg booter op på startdisketten.
10. august 2006 - 19:28 #5
Er det SATA baseret HD ?

Hvad siger/skriver BIOS ?

Type/model på putter ?
Avatar billede waterboy16 Praktikant
12. august 2006 - 02:00 #6
Ved det ikke. Men har sendt computeren til reperation nu. Så¨det er lige meget. Lukker spørgsmålet. Ellers tak for hjælpen. :-)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2006 - 08:05 #7
Næste gang du opretter et spørgsmål så lav lige en fodnote som meddeler, at du er en af disse dybt utroværdige profiler der desværre huserer her på eksperten - jeg tillader mig at drage den konklission efter at jeg lige har løbet dine tidligere spørgsmål igennem