Avatar billede tume Nybegynder
20. august 2006 - 16:52 Der er 3 kommentarer

Fra alm router til trådløs router?

jeg har en dlink, router, også har jeg købt en trådløs router, kan man få den trådløse router til at sende internet ud, når man har trukket en ledning fra den alm router port 1 til wan porten på den trådløse.? og hvordan gør man hvis man kan?
Avatar billede jacla Nybegynder
20. august 2006 - 17:13 #1
Den ikke trådløse røuter skal du bruge Wlan porten til din Internet. Fra trådløs router skal du koble op til port 1 eks. (Hvis den ikke har auto select skal det være et X kabel)

Du kan prøve med den trådløse router koblet op, at skriv ipconfig (mellemrum)/all

og se om den finder en Gateway, DHCP og DNS mv.

Eller kan du downloade NetStumbler som kan finde din trådløse router og give dig nyttige oplysninger om den

Den kan hentes her: http://netstumbler.com/downloads/

vh

Jan
Avatar billede dragonknight Juniormester
20. august 2006 - 21:16 #3
Hvis du vil have alle computere i samme segment, vil jeg foretrække at du kobler de 2 routere sammen via LAN stikket på begge. Deaktiver DHCP på den trådløse router, for så vil det være den alm. router der styrer IP tildelingen. Efterfølgende skal du selvfølgelig have sat den trådløe del op med kanalvalg, navnevalg (SSID) og evt. kryptering.

Du kan også lave 2 segmenter, hvor det ene er den alm. router. Den trådløse vil så være koblet til dette segment. Den trådløse router skal i dette tilfælde have en anden IP range på lan siden, og DHCP aktiveret. Med denne opsætning, vil en computer på alm. router ikke kunne se en computer koblet til den trådløse router og vice versa.

Personlig kan jeg bedst lide den første løsning, og det er også den jeg kører med. Jeg har selvfølgelig også min server koblet til den alm. router, og har derfor behov for uhindret adgang til denne også trådløst.