Avatar billede Bennysørensen Praktikant
31. august 2006 - 23:04 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Er jeg blevet inficeret?

Hej Alle, min computer er pludselig begyndt at køre tåbeligt langsomt, så jeg har ad-awaret den, Spywarebalsted den og Spybot'et den uden resultat. Når jeg prøver at defragmentere går den i stå (ved hhv. 46%, 3% og 12%), og dét plejer den ikke. Er der noget galt i denneher Hijack-log?
Tak for hjælpen
Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 11:02:03 PM, on 8/31/2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\Program Files\Windows Defender\MsMpEng.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\WINDOWS\htpatch.exe
E:\WINDOWS\system32\RunDll32.exe
E:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
E:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
E:\Program Files\Common Files\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
E:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
E:\Program Files\QuickTime\qttask.exe
E:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe
E:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe
E:\Program Files\Common Files\Nokia\Services\ServiceLayer.exe
E:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
E:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
E:\Program Files\Logitech\iTouch\kbdtray.exe
E:\Program Files\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
E:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\wscntfy.exe
E:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
E:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
E:\WINDOWS\system32\mmc.exe
E:\WINDOWS\system32\DfrgNtfs.exe
E:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HijackThis.exe

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = www.google.com
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Anders Schrøder
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - E:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - e:\program files\google\googletoolbar1.dll
O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - E:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll
O3 - Toolbar: AccessibilityToolbar - {9E0C6AAD-A8E3-4E49-9DBD-786099B599A4} - E:\Program Files\AccessibilityToolbar Toolbar\AccessibilityToolbar.dll (file missing)
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - e:\program files\google\googletoolbar1.dll
O4 - HKLM\..\Run: [HTpatch] E:\WINDOWS\htpatch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SiSUSBRG] E:\WINDOWS\SiSUSBrg.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE E:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] E:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DataLayer] E:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 5\DataLayer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Nokia Tray Application] E:\Program Files\Common Files\Nokia\NCLTools\NclTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "E:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "E:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "E:\Program Files\Common Files\Real\Update_OB\realsched.exe"  -osboot
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "E:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] E:\Program Files\Java\jre1.5.0_06\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Picasa Media Detector] E:\Program Files\Picasa2\PicasaMediaDetector.exe
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "E:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] E:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: InderNEttet.lnk = ?
O4 - Startup: MailWasher.lnk = E:\Program Files\MailWasher\MailWasher.exe
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = E:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = E:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O8 - Extra context menu item: &Google-søgning - res://e:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: &Oversæt engelsk ord - res://e:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmwordtrans.html
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://E:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Lignende sider - res://e:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Tilbage via links - res://e:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Øjebliksbillede af side i cache - res://e:\program files\google\GoogleToolbar1.dll/cmcache.html
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console (HKLM)
O9 - Extra button: Toggle AccessibilityToolbar toolbar (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: &AccessibilityToolbar toolbar (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {02BF25D5-8C17-4B23-BC80-D3488ABDDC6B} (QuickTime Object) - http://www.apple.com/qtactivex/qtplugin.cab
O16 - DPF: {166B1BCA-3F9C-11CF-8075-444553540000} (Shockwave ActiveX Control) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/director/sw.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1155318079739
O16 - DPF: {A8658086-E6AC-4957-BC8E-8D54A7E8A790} (GDIChk Object) - http://www.microsoft.com/security/controls/GDI/0/GDIChk.CAB
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/MsnMessengerSetupDownloader.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {FE0BD779-44EE-4A4B-AA2E-743C63F2E5E6} (IWinAmpActiveX Class) - http://pdl.stream.aol.com/downloads/aol/unagi/ampx_en_dl.cab
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2006 - 08:58 #1
Der er ikke det store at se i loggen, men du bruger også en forældet udgave af hijackthis. Hent denne udgave i stedet, og lav en ny log:

http://danborg.org/spy1/HJT/alternativ.exe
Kør Alternativ.exe fra en mappe som du opretter til formålet:
Klik på "Do a systemscan and save a logfile". Efter kort tid åbnes et notepad-vindue med en logfil. Kopiér indholdet af denne logfil herind i denne tråd. Jeg vil fraråde at du selv begynder at fixe noget.
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
01. september 2006 - 13:55 #2
Ok, det vil jeg gøre. Tak.
Der er opstået et lille problem i mellemtiden: Når jeg starter min computer op kommer der noget Blue Screen of Death, og jeg får en besked om at der er en fejl, med koden 0x0000007B, 0XC0000034, 0x0000000, 0x0000000...så jeg er lidt på den. Nogle idéer?
Avatar billede ejvindh Ekspert
01. september 2006 - 15:49 #3
En hurtig søgning på den fejlkode tyder på "Inaccessible bootdevice". Kunne måske tyde på, at der er problemer med adgangen til din harddisk?
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
01. september 2006 - 16:40 #4
Jeg synes også at der var nogle grimme lyde fra den på et tidspunkt. Jeg kigger efter, tak for hjælpen so far.
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
04. september 2006 - 09:46 #5
Ok, min harddisk er stået helt af, så nu ryger den til forhandleren. Tak for hjælpen, spørgsmålet må gerne lukkes.
Avatar billede ejvindh Ekspert
04. september 2006 - 10:00 #6
Det er kun dig selv, der kan lukke spørgsmålet. Læg et indlæg, hvor du sætter prik i svar. Når dette indlæg er lagt, vil du kunne lukke spørgsmålet ved at markere dit navn, og klikke på Accepter.

:-)
Avatar billede Bennysørensen Praktikant
04. september 2006 - 10:34 #7
Sesamfrø, luk dig i.