Avatar billede palpatine Nybegynder
02. september 2006 - 11:23 Der er 6 kommentarer

Mac: Nyt tastatur giver fejl i genveje?

Efter at jeg for nyligt skiftede tastatur til min eMac virker genvejene ikke som angivet i rullegardinerne. F.eks. giver æble-+ ikke en forstørrelse med en formindskelse?! (normalt svarende til æble--).

Jeg har rettet på Systemindstillingen International's Tastaturmenu til "dansk" sprog (og ikke prioriteret først "amerikansk", så "dansk"), og det afhjalp et problem med shift-tasten, men hjalp ikke dette.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. september 2006 - 15:21 #1
Mon ikke det er bedre hvis du bruger en anden kategori end Photoshop????
Avatar billede gnuhest Nybegynder
31. januar 2007 - 11:53 #2
Problemet er du bruger Mac ;(
Avatar billede palpatine Nybegynder
31. januar 2007 - 17:01 #3
Det var vist et kortvaring startproblem, for det har virket OK lige siden. Tastaturgenvejene opførte sig normalt i de andre programmer, så derfore valgte jeg photoshop.
Ved ikke lige hvilken katagori "gnuhest" forhistoriske Mac-problem kommer under ;-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2007 - 19:31 #4
Det duer jo ikke at du ikke skriver at problemet kun opstår i Photoshop, vel?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. januar 2007 - 19:31 #5
Husk at acceptere eget svar.
Avatar billede palpatine Nybegynder
31. januar 2007 - 22:58 #6
Nu forstår jeg hvad du mener... jeg tror jeg valgte katagorien Photoshop, og gik ud fra at folk var klar over at det var et Photoshop-problem, og KUN et Photoshop problem. (eller også glemte jeg bare at skrive det... det er 4 måneder siden nu, så hvordan jeg lige tænkte er uklart). Og du har da ret... jeg skulle have udtrykket mig tydligere, for en sikkerheds skyld.