Avatar billede areon Nybegynder
14. september 2006 - 15:54 Der er 6 kommentarer

Problemer med Streaming af Lyd/data fra Mobil Enhed (Nokia 9300)

Hej Eksperter, Og det er vel egentligt 100% hvad jeg søger her!.

Jeg har en Java J2Me APP til en MobilEnhed som giver mig problemer når jeg forsøger at Streame på helt almindeligt vis!. Hernæst har jeg talt med "eksperter" i min omgangskreds som enten siger det ikke kan lade sig gøre, ELLER siger det kan lade sig gøre med en lille tilhørende C++ API kørende parralelt med mit Java program.

Hertil tilspørger jeg jer:
Hvad er jeres Vurdering af ovenstående problemstilling? Hvordan mener i jeg skal gribe det an? Kan det overhovedet lade sig gøre?

Info:
Jeg kan jo se at realplayer benytter sig af denne streaming funktion så rent teoretisk må det jo kunne lade sig gi sig.?

I sidste ende, ER DER NOGEN der har mod på at assistere eller PÅTAGE sig en sådanne opgaven???

Glæder mig VIRKELIGT til at modtage jeres respons!
Thomas Sørensen - sorensen@orangeweb.dk
Avatar billede mr_chaos Praktikant
14. september 2006 - 17:45 #1
Kan det være de(eksperterne) mener JNI, når de snakker om at tingene skal køre parallelt  ?
Avatar billede areon Nybegynder
14. september 2006 - 18:01 #2
Jeg kan sige så meget at vha. denne lille C++ API skulle mit Java kunne snakke sammen med de fysiske enheder i Telefonen og derfor åbne for den ellers lukkede/begrænsning der ligger på streaming modulet (mikrofon og højtaler) normalt.

(jeg snakker i ovenstående løsning KUN om at få kontakt til min Mikrofon og Højtaler gennem mit Java program, ikke komprimering, og andre problemer som vil komme hen af vejen. )
Avatar billede bertelbrander Praktikant
14. september 2006 - 22:52 #3
For lige at forstå opgaven.
Du har en Nokia 9300 i hvlken du har en java app til at køre?
Nu vi du gerne i denne java app have adgang til mikrofon og højtaler?
Skal det i så fald være når der er en samtale igang?
Avatar billede areon Nybegynder
14. september 2006 - 23:56 #4
Hej Bertel,
Ja, når der er et indgående opkald har dette umiddelbart først prioritet og derfor forestå dette først. (ligesom systemet virker nu, såfremt man er igang med noget andet)

(Jeg vil nok i fremtiden bygge en mindre del på hvor brugeren selv kan trykke Ja eller Nej til opkaldet, såfremt han lige er midt i noget vigtigt med min APP.)

Flere spørgsmål må du endelig bare skyde af.

På forhånd tak for din/jeres tid. :)
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
15. september 2006 - 18:27 #5
Gætter på det ikke kan lade sig gøre i en java app - du skal vel have kontakt med drivere osv., men nu ved jeg heller ikke hvordan OS´et på telefonen fungerer.. :-(
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
03. april 2007 - 12:10 #6
Fundet ud af det?