Avatar billede darkside Nybegynder
18. september 2006 - 13:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vga - Scart

Hej

Nu har jeg her de sidste par dage forsøgt at flikke et vga - scart kabel sammen så jeg kan tilslutte min gamle maskine til TV'et.

Maskinen er udstyret med et Matrox Millenium II gfx uden tvout.

Nogen der komme med en guide til et kabel der helt sikkert virker, og evt hvilken timings man skal rode med i powerstrip ?

Det tætteste jeg er kommet på noget brugtbart selv er et billede der står klemt sammen ved siden af hinanden 3 gange på tv'et.

/DarkSide
Avatar billede t-bee Novice
18. september 2006 - 16:15 #1
Hvis du ikke har en TV udgang på dit grafikkort, så kan du ikke tilslutte det et TV uden en seperat konverter fra VGA til RGB. Sådan en konverter er nok dyrere end et nyt grafikkort! Alternativt skal du have et TV med VGA indgang, det er mest almindeligt i fladskærms TV.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. september 2006 - 19:35 #2
du kigget på dette lille printkort?
http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/circuits/vga2tv/cindex.html

har selv bygget sådan et og jeg har ikke haft nogen problemer... :)
Avatar billede t-bee Novice
18. september 2006 - 19:41 #3
Det ser ud som en ok, billig og let lavet konverter, men det er altså ikke kun at lave en ledning, der skal elektronik til:)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. september 2006 - 20:03 #4
egnetlig er det bare HSync og VSync der skal XOR's til et komposit sync signal - det er faktisk hemmeligheden bag det lille print... :)
Avatar billede c-holst Novice
18. september 2006 - 20:46 #5
Avatar billede darkside Nybegynder
18. september 2006 - 21:25 #6
c-holst, Det er proevet, nogo..

Psycosoft, Jeg har desvaerre ikke alle stumperne paa lager til det print.

Og det bliver hurtigt dyrt hvis jeg skal ud og handle stumper, post, porto, osv..
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
18. september 2006 - 21:46 #7
Avatar billede darkside Nybegynder
18. september 2006 - 22:01 #8
alt for dyrt, saa er det billigere at finde et old gammelt gfx med tvout, eller bare et gammelt ati kort saa man kan bruge et direct vga - scart kabel.
Avatar billede c-holst Novice
19. september 2006 - 07:33 #9
som jeg læser det, skal tv apperatet understøtte rgb i scartporten, hvilket alle tv åbenbart ikke gør. hvad siger manualen til den sag.

man kan jo få et spritnyt gf6200 med dvi vga og tvout for 258 kr, så det må vel være prisloftet hvis der køres med agp. på qxl kan man sikkert klare sagen endnu billigere. er det til pciporten kan jeg ikke lige huske om jeg har set med tv-out?

hvad mener du med det "ati kort med direct scart"?
Avatar billede darkside Nybegynder
19. september 2006 - 12:26 #10
c-holst, Fjernsynet understoetter RGB via scart, saa det er ikke der problemet ligger.

Det er lidt spild med et gf6200 i en gammel 700 mhz maskine der kun skal bruges til arcade spil.

Jeg ved der findes PCI gfx med tvout :)

Saa vidt jeg ved er det simple kabel beregnet til ATI kort, noget med sync, og maaden signalet sendes ud paa.

Men det kan self vaere det info jeg har laest der er foraeldet :(

/DarkSide
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
20. september 2006 - 19:16 #11
jeg læste på et tidspunkt om et gfx kort lavet specielt til arcade spil...
skal lige se om jeg kan opstøve linket... :)
Avatar billede c-holst Novice
20. september 2006 - 21:16 #12
700mhz, så er der vel agpport på bundkortet eller hvad?

http://my.qxl.dk/accdb/viewItem.asp?IDI=411765673&ListingType=0&ListingSort=1&PageNr=1&Catg=10330

har tit set fx gf2 kort gå for mindre end det, go så er du sikker på, at de kan køre under xp
Avatar billede c-holst Novice
13. februar 2007 - 21:18 #13
Da det er længe siden der har været liv i denne tråd, vil det være rart med respons fra spørgerens side.
er problemet løst, eller er der stadig problemer, så sig til, så tager vi den der fra.

Jeg lægger hermed et svar, som du kan acceptere så fremt du mener jeg har været til nogen hjælp:-)