Avatar billede thomasejsing Nybegynder
24. september 2006 - 21:46 Der er 9 kommentarer

Oversæt ansøgning fra dansk til engelsk

Hej er der nogle der ved, om man på nettet, et eller andet sted kan finde en online oversætter fra dansk til engelsk "gratis", jeg skal have oversat en ansøgning til engelsk nemlig.
Avatar billede bufferzone Praktikant
24. september 2006 - 22:05 #1
Det kan man her på eksperten. post tksten, så skal du se, jeg har selv oversat flere ting fra og til engelsk og der er også flere andre der gerne giver sig i kast med den slags opgaver
Avatar billede old-faithful Praktikant
24. september 2006 - 23:06 #2
Enig med bufferzone. Så vidt jeg ved er der kun en gratis oversætter som kan klare dansk (InterTran) og den gør et så latterligt dårligt arbejde, at den snildt kunne erstatte Politikens ATS-klumme.

Mennesker er stadig det bedste bud - f.eks. dem på eksperten.dk. :-)
Avatar billede mtj111 Novice
24. september 2006 - 23:24 #3
Som illustration på at automatiske oversættelser ikke fungerer ordentlig på dansk: H.C. Andersens "Den grimme ælling", som den har oversat til engelsk og tilbage til dansk igen (kun uddrag af den):
Der var altså hyggelig ude på landet; den var sommer , korn stod gult , havre grøn , den hø var berejst hen til stack nede hen til de grøn engel , og der blev af stort omfang henne ved hans lange , rød ben og snakkede ægyptisk.
I midten af den solskin liggende der en alderstegen landbrug af det dybe kanaler rundt regnet , og af den mur og nede hen til den vand ophobede store skræppeblade , der var altså lang , at kun lidt børn kunne opstille opføre blandt de højlig;
De andre ænder vel overvejet bedre af at bad omkring hen til den kanaler , end at beløb og sidde blandt en skræppeblad hen til snadre af sig. Afgørende jovial at på egen hånd kant efter den det andet : “pip! pip! ” sagde at , al æggeblommerne var blevet levende og stak den hjerne frem.

Den ender ret voldigt i InterTrans version :-)
Avatar billede apo Praktikant
24. september 2006 - 23:27 #4
Det må være en nyfortolkning, kaldet "den grumme ælling" ;o)
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
25. september 2006 - 23:21 #5
men det er jo ikke så fedt at udleverer sin ansøgning i et så stort fora?
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. september 2006 - 23:33 #6
Du kan evt. anonymisere oplysninger som du så selv kan indsætte igen bagefter. Eller du kunne evt. få det gjort via email (hvis det da ikke er imod ekspertens regler).
Avatar billede thomasejsing Nybegynder
27. september 2006 - 22:54 #7
Pludselig, og til al held kom en kær bror mig i forkøbet, og sagde at han havde en ven der havde boet i england der gerne ville oversætte det.

Tak til jer alle, jeg vil gerne dele pointene mellem jer så svar venligst, så jeg kan fordele dem.
Avatar billede old-faithful Praktikant
27. september 2006 - 23:01 #8
Udmærket, her er mit :-)
Avatar billede old-faithful Praktikant
16. november 2006 - 23:48 #9
Der sker vist ikke mere i denne tråd. Lukketid?