Avatar billede xelor Nybegynder
29. september 2006 - 11:47 Der er 2 kommentarer

Klient validering og behandling af Custom Web Controls

Nu orker jeg ikke mere.

Jeg har forsøgt 117 forskellige metdoer men kan simpelthen ikke finde en brugbar løsing på dette problem:

1) Jeg har oprettet en Custom Web Control, som indeholder lidt properties og 2 tekstbokse.
2) Jeg har indsat denne web control i 2 eksemplarer på en aspx side.

Jeg kan sagtens adskille disse 2 med navne og hente de forskellige properties ud fra hver enkelt, men...

Jeg skal have lavet et klient-script, der bliver affyret på onkeyup-eventen. Når tekstbox1 på userkontrollen får en bestemt længde skal fokus sættes til tekstbox 2.

Såfremt dette IKKE havde været en Custom Web Control, så havde problemet ikke været så voldsomt.

Nogen der har nogle ideer?
Avatar billede froenie Nybegynder
16. november 2006 - 15:11 #1
Hvad er mere præcist problemet?, kan du ikke fange eventet, eller ikke finde textboxen som skal tjekkes for lænde ?
Avatar billede xelor Nybegynder
15. februar 2007 - 12:45 #2
Froenie, problemet er ikke længere aktuelt, hen generelt set skal der laves et script, der tjekker længden af hver enkelt tekstbox.
Tjekket skal ske således at man IKKE kan indtaste mere end x antal tegn.
Controllen indeholder 2 teksbokse. Såfremt dette IKKE havde været en usercontrol, men bare en fast bestanddel af en webform, så havde problemet ikke været der.
Nu er det en User control, som man kan benytte ligeså mange gange man vil på lige så mange websider man har lyst til.

Men som sagt, problemet er ikke længere aktuelt..men du skal have tak for interessen.

/Martin aka. Xelor