Avatar billede cr Nybegynder
02. oktober 2006 - 10:23 Der er 1 kommentar

Iso encoding forsvinder ?

Hej

Jeg har et lille problem i forbindelse med at jeg har behov for at skrive noget XML ud i ASP via response.write.

Jeg har et XML dom objekt med følgende encoding.

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>

Når jeg skriver den til en fil via domobject.save(test.xml) så har den iso encoding som ovenstående.

Men når jeg laver en response.write(domobject.xml) så bliver encoding ændret til:
<?xml version="1.0"?> Hvordan undgår jeg dette? Det er vigtigt at encoding bliver bibeholdt da jeg ellers får problemer med æøå.

Jeg har prøvet at parse resultatet af domobject.xml til en text fil og der er encoding også ødelagt så det er ikke response.write som ødelægger indholdet men .xml som retunerer noget "parsed" XML eller noget. Nogen som har et par hints til hvordan jeg undgår dette?
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2006 - 11:49 #1
Såvidt jeg husker er det en "feature" - MSXML fjerner encoding "attributten" fordi det er meningen at output fra .xml property'en skal kunne sendes ind i et andet objekt via dets .loadXML() method.

Desuden mener jeg at huske at output fra MSXML altid er UTF-16...

/CS