Avatar billede JenZen Novice
11. oktober 2006 - 00:22 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Fra Access DB til SQL

Hejsa nedenstående bruger jeg idag til oprettelse af en ms access db på en server, men der er kommet for stor belastning og db'en crasher for tit, så derfor har jeg importeret db'en i en sql server.
Nu skal jeg bra får lavet nedenstående om så den forbinder til sql serveren, som kan i det eksempel du sender mig være på 192.192.0.11 med bruger sa og password 1234.

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("/fpdb/DB.mdb") %>
<%
strSQL = "Select * From Medarbejdere Order By Navn"
Session.LCID = 1030
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<% Response.Write rs("Navn") %>
Avatar billede psycho42 Nybegynder
11. oktober 2006 - 01:12 #1
<%
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Driver={MySql}; Server=192.192.0.11; uid=sa; pwd=1234; database=localhost; option=3; port=3306;"
%>

Lig mærker til at der ikke er linieskift i connect.open sætningen..

Database= er hvis din db kører "localhost" : o)

resten er det samme - Der er lidt forskellige ting du dog skal være opmærksom på når du er gået over til mySQL

F.eks hedder det ikke "TOP" men i stedet "limit" til sidst i SQL'en når du skal have et bestemt antal rækker ud fra din tabel : o)
Avatar billede JenZen Novice
11. oktober 2006 - 01:23 #2
Kan du ikke omskrive hele nedenstående, og det er en ms sql server ikke en mysql server. Og det er ikke på en local host.

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath ("/fpdb/DB.mdb") %>
<%
strSQL = "Select * From Medarbejdere Order By Navn"
Session.LCID = 1030
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<% Response.Write rs("Navn") %>
Avatar billede ffsoft Praktikant
11. oktober 2006 - 08:30 #3
Avatar billede hnteknik Novice
11. oktober 2006 - 10:22 #4
<%
  ' *** MS SQL, OLEDB, DSNless til lokal server
  strConnect = _
    "Provider=SQLOLEDB.1;" &_
    "Data Source=(local);" &_
    "Initial Catalog=SQLBrugernavn;" &_
    "User ID=SQLBrugernavn;" &_
    "Password=SQLKodeord;"

  ' *** MS SQL, OLEDB, DSNless til remote server
  strConnect = _
    "Provider=SQLOLEDB.1;" &_
    "Data Source=mssql.dit-domaene.dk,1433;" &_
    "Initial Catalog=SQLBrugernavn;" &_
    "User ID=SQLBrugernavn;" &_
    "Password=SQLKodeord;"
    "Network Library=DBMSSOCN"

' Hvis du skal bruge named instance, så brug i stedet strengen:
' "Data Source=mssql.dit-domaene.dk\MSDE01SERVERNAVN;" & _
%>
Avatar billede hnteknik Novice
11. oktober 2006 - 10:32 #5
Så er det blot at connecte

<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open strConnect %>
<%
strSQL = "Select * From Medarbejdere Order By Navn"
Session.LCID = 1030
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<% Response.Write rs("Navn") %>
Avatar billede hnteknik Novice
11. oktober 2006 - 10:35 #6
Du må lige checke med ISP om de bruger en port at komme ind på.
Ellers fjern blot portangivelsen ,1433 og prøv uden.
Avatar billede psycho42 Nybegynder
11. oktober 2006 - 11:42 #7
Okay - Undskyld :) - Jeg var lige lidt for hurtig der - ms sql server har jeg ikke styr på, så vil ikke blande mig mere :)
Avatar billede JenZen Novice
11. oktober 2006 - 11:56 #8
Jeg får denne her fejl !

Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0400)
En sætning var ventet
/test.asp, line 8
"Network Library=DBMSSOCN"
Avatar billede JenZen Novice
11. oktober 2006 - 13:23 #9
Nedenstående er koden jeg bruger, men får denne fejl:

Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server (0x80040E4D)
Login failed for user 'sa'.
/test.asp, line 10

Og selvfølgelig er kode erstattet med den rigtige kode, ville bare ikke udlevere den online.

<%
  strConnect = _
    "Provider=SQLOLEDB.1;" &_
    "Data Source=EyeComs.Net;" &_
    "Initial Catalog=TKFyn;" &_
    "User ID=sa;" &_
    "Password=kode;"
%>
<% Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open strConnect %>
<%
strSQL = "Select * From Medarbejdere Order By Navn"
Session.LCID = 1030
Set rs = Conn.Execute(strSQL)
%>
<% Response.Write rs("Navn") %>
Avatar billede hnteknik Novice
11. oktober 2006 - 16:19 #10
Hm - hvis du har MS SQL liggende på EyeComs.Net så kan det være, at  "Initial Catalog=TKFyn skal hedde noget andet.

Du er sikker på, at du er sa - det er vel kun, hvis du har en dedikeret server, ellers hedder det f.eks. mitwebsteddk hos Azero. Du skulle have alle oplysninger på det kontakt brev du får fra din ISP. Du har vel også fået at vide, hvilket MSSQL adminstationsprogram du kan anvende så du kommunikerer direkte med SQL serveren, det er egentlig de samme oplysninger.

Jeg kan sende dig den streng, jeg bruger i min opsætning. Der er også den mulighed, at din SQL server ligger på samme server som webserveren, så kan du bruge (local)
Avatar billede JenZen Novice
11. oktober 2006 - 16:33 #11
Jeg har min egen server stående, og har sa rettigheder men prøv at sende mig den streng du bruger.
Avatar billede hnteknik Novice
11. oktober 2006 - 17:41 #12
Prøv at kontakte din SQL server ude på nettet via  Server Management Studio - Har du ikke installeret SQL 2005 på din lokale client, så kan du hente en gratis udgave på M$.

Her er mine strenge både lokalt og remote, hvor den sidste er placeret på samme server som web serveren.

<%    if (Request.ServerVariables("HTTP_HOST") ="localhost") then
        db = "Provider=SQLOLEDB.1;Server=manusniger;Database=yyy;uid=sa;pwd=xxx;"
    else
        'db = "Provider=SQLOLEDB.1;Server=mssql.yyy.dk;database=yyy;uid=yyy;pwd=xxxx;network=DBMSSOCN"
        db = "Provider=SQLOLEDB.1;Data Source=(local);Initial Catalog=yyy;User ID=yyy;Password=xxx"
    end if
%>
Avatar billede psycho42 Nybegynder
24. december 2006 - 12:55 #13
Tak for point "telekaeden" - Jeg var jo ikke til meget nytte, men tak fordi jeg lige fik lidt for forsøget :)