Avatar billede kreativpotens Nybegynder
11. oktober 2006 - 07:31 Der er 7 kommentarer

.htaccess forsvinder

Hej

Før brugte jeg index.htm og META tag til at redirecte til mit PHP forum (forum/index.php)

Så fandt jeg på at flytte alle mapper til hovedfolderen og så kunne jeg slette min index.htm og den fandt selv ud af at starte op på index.php

Nu er sagen bare den at jeg har en anden .php side (portal.php) som jeg gerne vil have gjort til default (siden hvor besøget automatisk vises hen til), stadigvæk uden brug af en index.htm fil med META tag.

Til det formål skulle en .htaccess kunne bruges, men da den slettes fra FTP'en lige så sart jeg uploader den er dette ikke meget værd. Hvorfor sker det? Og hvad kan jeg så gøre?

Siden det drejer sig om er www.kreativpotens.dk
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
11. oktober 2006 - 07:50 #1
Nu er jeg faktisk i tvivl om den forsvinder/slettes.

Men den træder i hvertfald ikke i kraft :(
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:41 #2
Læser med...
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
11. oktober 2006 - 12:42 #3
Har samme problem...
Avatar billede fangel Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:01 #4
Problemet (som faktisk er en feature) skyldes at du har en Linux (eller anden *nix) baseret web-server, og måden man laver skjulte filer er ved at kalde den et navn der starter med "." - fx ".htaccess".
Ændre din FTP-klient så den viser skjulte filer, så burde den dukke op igen.

-fangel
Avatar billede rocco_siffredi Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:24 #5
Hvorfor har filen så ingen virkning?
Avatar billede fangel Nybegynder
11. oktober 2006 - 13:52 #6
Svært at sige når jeg ikke ved hvad der er i den, men det kan være fordi dit webhotel har slået brugen af override-filer (det generiske navn for .htaccess filer) fra.

Men skriv indholdet af din .htaccess fil, så kan jeg lidt nemmere sige det..

-fangel
Avatar billede kreativpotens Nybegynder
11. oktober 2006 - 20:05 #7
Fangel: Indeholdet er som følger

DirectoryIndex portal.php index.php