Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. oktober 2006 - 13:50 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Forskellig avance i flere kolonner

Jeg har et regneark, hvor jeg har lagt et felt med en avance. Der er så 8 kolonner, hvor jeg skal have forskellige avance % angivet. Som det er nu sker der det, at hvis jeg ændrer avancen, så ændres beløbet i alle kolonner, og det er ikke meningen. Den skal kun ændre sig i den kolonne jeg står i. Jeg har avacnen indlagt i B7 som en absolut refference, men resultaterne skal være forskellige i d7- g7- h7 osv. Hvordan slipper jeg bedst ud af det?
27. oktober 2006 - 13:56 #1
..... ikke forstået .....
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. oktober 2006 - 14:12 #2
Jeg har en mindste avance i B7
Og en tillægs avance i B25

I D7 har jeg denne formel:
=(D6*$B$7)+(D6*$D$25)

Jeg har nu et avance beløb i D7 helt korrekt.

Jeg vil så i E7 ændre avancen. Der hvor jeg ændrer den (procenten)er i D25 (tillæget)

fint nok det virker og jeg får det rette resultat i E7 men nu ændrer D7 sig til den samme procent. Det var ikke meningen. Det skal kun ændres i den kolonne jeg står i.

Jeg ved godt, at jeg bare kan lade være med at lave en absolut ref. i D25 og så sætte et tillægs avance ned under E25 F25 osv. Men der må være en eller anden måde jeg kan lave det på, uden at skulle skrive % ind under hver eneste felt.

Sig endelig til hvis du ikke er med på det.
Avatar billede excelent Ekspert
27. oktober 2006 - 15:27 #3
send evt. et eksembelark til pm@madsen.tdcadsl.dk
Avatar billede excelent Ekspert
27. oktober 2006 - 16:01 #4
har fået nærlæst dit spørgsmål, og svaret er nej
du må enten indsætte rente% i en celle under hver kolonne
eller evt. samlet i et område, hvor formlerne så refererer til
hvis de skal kunne ændres individuel for hver kolonne
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. oktober 2006 - 16:58 #5
Jeg har løst det, som du også er inde på ved at indsætte en rente i % under hver kolonne ved hjælp af =(D6*$B$7)+(D6*D25) Jeg havde bare håbet på, at der kunne være lavet en anden formel, så jeg havde undgået renten under hver kolonne.

Men tak for forsøget. Læg et svar så du kan få point.
Avatar billede excelent Ekspert
27. oktober 2006 - 18:40 #6
var ikke meget hjælp du fik ;-)
kan du ikke blot gi 50 p
Avatar billede aovergaard Nybegynder
29. oktober 2006 - 18:52 #7
Det er bare helt i orden, du skal have tak alligevel. Jeg er ked af der et gået et par dage før du får point, men jeg har haft for travlt på arbejdet.