Avatar billede kwan112 Nybegynder
03. november 2006 - 17:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router hvor man kan sætte bånd begrænsing på en port efter behov.

som overskiften fortæller.. Så søger jeg en Router hvor man kan sætte bånd begrænsing på en port efter behov.

dvs. at vi her i huset har flere pc'er på en router. jeg vilgerne begrænse børnene, så de ikke bruger alt vores bredbånd, ¨så jeg ikke kan bruge internette når jeg har løst.. og det skal være med en router, da de skifter pc'er hele tiden,så software er ikke løsningen.. det fjerne de ogsåbare hvis de vil..

Så god og billg som mulig selvfglgelig..:)

gerne flere forslag.. giver point til alle dem som dækker mit behov...
Avatar billede kwan112 Nybegynder
04. november 2006 - 18:57 #1
ingen hjælpe at hente??
Avatar billede gadz Nybegynder
04. november 2006 - 21:06 #2
Vis du søger en box løsning vil du nok få nogle problemer med at finde noget til små penge. Men vis du har en computer i overskud, kunne du laver en linux maskine du kan smide trafikken igennem hvor du kan smide noget software på der kan styre det.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
04. november 2006 - 21:39 #3
oki!!

Men sådan bare for interessens skyld.. hvad skal jeg søge efter for at se om en router ha denne fuktion?
Avatar billede gadz Nybegynder
05. november 2006 - 10:39 #4
Det er mere en switch du skal gå efter. Det er jo de færste router der har en switch men kan styre sådan ting på. Jeg vil tro at du skal have fat i noget layer 3 switch, kender ikke rigtig til nogle almenlig layer 2 switch der kan det.
Sådan en switch koster vel en 5-7000kr vil jeg tro, det kan godt være man kan få noget til mindre pengen.

Du kunne også gå efter en router med Quality of Service (QoS).
Her vil det være muligt at fremhæve din webtrafik og nedgradere børnes formenlig spille trafik.
Avatar billede kwan112 Nybegynder
06. november 2006 - 10:46 #5
ja nettop... de spiller.. men de downloader også en del.. kan man også det med QoS
Avatar billede kwan112 Nybegynder
11. november 2006 - 14:13 #6
har droppet det