Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 15:14 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Ingen gratis aviser på polsk

Der sidder flere store sedler med "Ingen gratis aviser" på
dørene i vores opgang. Både på dansk og engelsk.
Men de som deler gratis aviser ud her, er polakker, så jeg
har brug for den lille ovesættelse på polsk.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:19 #1
Skriv det paa Engelsk -  hvis de ikke fatter det saa ring til distributionen og bede dem om at forklare dem det.

mvh
Mads
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:21 #2
Ellers hedder ingen Aviser tak paa polsk:

Nie gazety podobać się
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:22 #3
lol hov
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:22 #4
Nie gazety podobac sie
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:23 #5
der skal vaaere en streg under "c" og en over "e" til allersidst.

Lad os se om de forstaar det saa.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 15:31 #6
Tak for dit svar, men hvordan sætter man de to streger?
Eller kan du skrive det, så jeg kan kopiere det?
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 15:49 #7
midt under "c" tegner  du en streg nedad + en apostrof over "e".
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 16:02 #8
Ok så prøver jeg det. Jeg havde ellers installeret polsk, men kunne kun lave
det "omvendt" (Nie gazety podobać się)
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 16:03 #9
Nie gazety podobać się
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 16:05 #10
Nå glem det sidste som blev skrevet, det var sgu ikke det jeg skrev.
Avatar billede swiatecki Novice
10. november 2006 - 16:08 #11
Så vist jeg ved behøves de ikke respektere skiltet ..
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 16:10 #12
Undskyld jeg spør, men det er ikke omvendt, altså over c og under e ?
Når jeg spør, er det fordi, disse bogstaver findes i mit polske alfabet,
men det gør de andre ikke.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. november 2006 - 16:11 #13
Nej desvaerre behöver de ikke respektere skiltet medindre du faar det som er fra Forburgerstyrelsen eller saadan noget.

Men ring til deres arbejdsgiver og sig du ikke vil have de smider deres Aviser ind i din postkasse.

Eller skriv "Her skyder vi hveranden Polak, den förste er lige gaaet."

mvh
Mads
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 16:29 #14
Jeg har fundet et sted med det polske alfabet. De to bogstaver du beskriver,
findes ikke: http://www.polish-translator.net/polish_phrases.html
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 17:06 #15
Hvad mener du om denne her fra en online translater?
Gazety nie sa za darmo. Dziekuje
Avatar billede elkrog Nybegynder
10. november 2006 - 17:58 #16
Vi har afmeldt Dato og 24timer på deres hjemmesider og har ikke modtaget dem siden.
http://www.dato.dk/afmeld/
http://www.24timer.dk/VisArtikel.asp?PageID=10
Nyhedsavisen distribueres ikke hos os.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 18:07 #17
elkrog - Tak for din kommentar. Det er da godt at vide, men det er for groft, at
man skal have den ulejlighed, foruden at man skal aflevere sit telefon nr. og
gerne eMail. Hvad skal de med det?
Avatar billede elkrog Nybegynder
10. november 2006 - 19:10 #18
Helt enig.
Men der er jo ingen der siger du behøver opgive dit rigigte telefonnummer.
De har dog aldrig kontaktet os.
Avatar billede off-line Nybegynder
10. november 2006 - 19:29 #19
OK:)
Avatar billede freddy04 Nybegynder
11. november 2006 - 01:19 #20
Vi prøvede at afmelde dem både på deres hjemmeside og ved at ringe til dem flere gange, men aviserne kom alligevel. Så satte vi et af de grønne klistermærker, som de ikke respekterer op, og vi har ikke fået nogen aviser siden da :-)
Avatar billede off-line Nybegynder
11. november 2006 - 17:41 #21
foxmulder58 - Læg venligst et svar.
Og tak for kommentarerne.
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
11. november 2006 - 22:21 #22
ok svar.

mvh
mads
Avatar billede stasiu Nybegynder
09. april 2008 - 01:28 #23
Oka oka.. jeg kan se en dårlig oversættelse i bruger folkens så her; "Ingen gratis aviser" på polsk = "Żadnych darmowych gazet" - det er nok det bedste oversættelse.

Hilsner
www.stanislaw.dk
Avatar billede stasiu Nybegynder
09. april 2008 - 01:29 #24
ups tegn kom ikke med sa uden tegn kan de også godt forstår - "zadnych darmowych gazet"
Avatar billede off-line Nybegynder
09. april 2008 - 11:56 #25
Jeg har haft en polsk maler, som ikke kunne meget dansk, men han pegede på
skiltet med den polske tekst, og sagde meget flot. Og er det godt nok til en
polsk maler, er det også godt nok for mig:)
Avatar billede off-line Nybegynder
01. juli 2008 - 02:07 #26
stasiu - Jeg sidder her og kikker på en gammel tråd og tænker på, at du da skal
have tak for din oversættelse under alle omstændigheder:)