Avatar billede lsc Nybegynder
12. november 2006 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Indkommende beskeder fra Internettet

Jeg ved ikke om det her overhovedet kan lade sig gøre.

Jeg har en web-applikation kørende med en tekst-box i (en memo i delphi). I denne tekst-box dumper der nyheder ind et antal gange om dagen. 1 til 3 linier pr. stk.

Nu vil jer gerne have, at alt hvad der kommer ind i web-applikationens tekst-box bliver fanget at et Delphi-program, der så skal logge de indkomne nyheder.

Det gælder altså om at læse fra en web- applikations text-box, eller at fange den tekst der bliver sendt til web-applikationen.

Kan det lade sig gøre med Delphi4?

Jeg håber at spørgsmålet er forståeligt.

Mange hilsener
LSC
Avatar billede hrc Mester
15. november 2006 - 00:42 #1
Har du ikke mulighed for at rette i web-applikationen; det er jo det letteste? Er det skrevet i Delphi's intraweb? Hvad er der galt med de nyere versioner af Delphi siden du foretrækker en 4'er (Har lige smidt en 5'er og en 6'er Enterprise ud)?

Er det en applikation der sidder på en web-server? Har ikke helt forstået "konceptet". Det forvirrer lidt at du kalder det en web-app samtidig med at du snakker om at data kommer ud i en TMemo.
Avatar billede lsc Nybegynder
17. november 2006 - 16:11 #2
Hej hrc

Nej, jeg har ikke adgang til at rette i web-applikationen, og jeg skal kun bruge det til privat brug (derfor Delphi 4).

Problemet ligger i at fange noget tekst fra et tekstfelt som fx. det man skriver i her (og det minder mig om et memo-objekt i Delphi).

Teksten må jo ligge et eller andet sted, men jeg ved ikke hvordan man får fat i den, så den kan logges.

Mange hilsener
lsc
Avatar billede dkn Nybegynder
20. november 2006 - 12:22 #3
Der er jo mange måder at løse det problem på.

Som du selv er inde på, så skulle det ikke være det store problem at hente teksten ud via den memos handle.
Men man kunne jo også lave en netværkssniffer som holder øje med det program.

Jeg ved ikke hvor meget du vil gøre ud af det. Men begge måder ville jo kunne virke ret godt. (og der er så 3 muligheder for hvordan man ønsker at lave sniffer delen)