Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 16:51 Der er 12 kommentarer

exe tilbage til source

Er kommet til og slette min VB source code fil, så har kun exe filen. Hvordan kan jeg få source koden fra den?
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 16:53 #1
dumt.. det er ikke meget at gøre.. start forfra..
Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 16:54 #2
Så det er fuldstændig umuligt?
Avatar billede ma9ac Nybegynder
12. november 2006 - 16:55 #3
Der findes ikke et lille smart program så man lige kan se source koden?
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 16:57 #4
nogle vil sige nej.. men du har måske 5% chance for at få den fulde source..
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 16:59 #5
og den kode du vil få udaf det ville så ikke være VB.. men nærmer noget ASM
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 17:00 #6
altså ASM = Assembly..
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 17:05 #7
Avatar billede kjulius Novice
12. november 2006 - 18:21 #8
Jeg kender ikke produktet, men hvis du er villig til at betale 69$, så var dette her måske en mulighed:

http://www.vb-decompiler.org/

Der er mulighed for at downloade en demo. Om der er restriktioner på demoen ved jeg ikke, da jeg ikke har hentet den. Du kan jo prøve...
Avatar billede kjulius Novice
12. november 2006 - 18:27 #9
En anden mulighed var VBReformer, som findes i flere versioner, bl.a. en free version:

http://www.decompiler-vb.net/

Igen, jeg har ikke prøvet dem, så du må selv logge dig på sitet og downloade programmet...
Avatar billede sjh Nybegynder
12. november 2006 - 18:33 #10
Ja den virker.. men det er Assembly code der kommer ud af det.. dog kan den vise de API som du har brugt i din exe
Avatar billede kjulius Novice
12. november 2006 - 19:05 #12
De fleste af programmerne virker vistnok kun når det er et p-code program, mens de har mindre support for programmer man har kompileret til maskinkode (ASM), som man jo har mulighed for i VB5/VB6.