Avatar billede kragekjaer Praktikant
14. november 2006 - 12:37 Der er 17 kommentarer

kragekjaer.dk 2006, find fejl, please

Hejsa.

Hvis I kan finde fejl og mangler i evt. brugervenlighed, så skyd løs:

www.kragekjaer.dk
Avatar billede dragox05 Nybegynder
14. november 2006 - 12:46 #1
lol, jeg har meget 2 vidt forskellige temaer
Er det meningen bjælken/menuen skal følge musen når man kører den over de maaange billeder?

PRøv tjek i firefox og IE, 2 vidt forskellige designs...
Avatar billede dragox05 Nybegynder
14. november 2006 - 12:48 #2
meget fint lavet, men jeg kan få menuen til at hoppe og danse lidt når jeg kører musen frem og tilbage :>
Avatar billede simonj Nybegynder
14. november 2006 - 12:50 #3
Det her er det eneste jeg ser

http://www.iddqd.dk/simon/upload/krag.JPG
Avatar billede dragox05 Nybegynder
14. november 2006 - 12:56 #4
yep, firefox ;-)
Prøv ta IE, så kommer resten
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 12:57 #5
Jeg kan ikke se siden. Jeg mangler:
Flash Player version 8 eller højere + JavaScript slået til.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
14. november 2006 - 12:58 #6
indtil videre tak for feedback. Bjælken ,ed firmanavne skal følge musens bevægelse. OG hvis brugerens skærm ikke er stor nok, så vil indholdet rykke i forhold til musen, så man får hele indholdet med. Det bliver nok mere tydeligt når der kommer mere indhold.

SimonJ, det er noget pis, Firefox...
Avatar billede kragekjaer Praktikant
14. november 2006 - 12:59 #7
jowii, så må du installere Flash plugin 8 :-)
Avatar billede mnt Nybegynder
14. november 2006 - 13:18 #8
Hej,
Kunne MEGET bedre lide dit gamle site. Det nye er alt for forvirrende, indhold mangler, og den er ikke fuldendt - det var den gamle.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
14. november 2006 - 13:57 #9
hej mnt. Det gamle var for gammelt i teknik, og link manglede. På det nye har jeg lagt vægt på at alt er tilgængeligt med 1 klik, ikke så meget pis :-) Det kan måske gå lidt ud over overblikket. Indhold fyldes på løbende gennem de næste par uger.

Firefox problem er løst
Avatar billede hacked Nybegynder
14. november 2006 - 14:29 #10
1920x1200 = mange små billeder til højre.
Jeg ved ikke om det er meningen men en gang imellem kan jeg ved at holde musemarkøren på det grå felt flytte felterne med "udvalgte projekter","direkte links","nyheder" ect. mod syd. En ret underlig bug :) .
En gang imellem kommer der en stor gul rektangel der omkranser dine mange små billeder til højre. Det sker blandt andet når man bruger ctrl+tab og skifter imellem vinduer. Menuen med referencer kommer også pludselig frem, men såsnart man bevæger musen forsvinder den igen.
De små billeder reloader også lidt for tit i IE7. Det sker når man åbner et nyt pane og går tilbage til det pane hvor din hjemmeside er på.
Lidt synd man ikke kan trykke på de små billeder. Menuen der kommer frem ved at holde musemarkøren over de små billeder forsvinder igen såsnart man bevæger musemarkøren hen mod menuen.
Ret visuelt er det en flot hjemmeside.
Held og lykke med opdateringen.
Avatar billede kragekjaer Praktikant
14. november 2006 - 15:15 #11
hej malkor, vil du ikke være rar at sende et screendump af den ret underlige bug. Meningen er at felterne med "udvalgte projekter","direkte links","nyheder" ect. flytter sig hvis brugerens skærm er er for lille, i forhold til musens placering. Men har nok ikke taget hensyn til at folk har sådan en kæ,pe-opløsning som dig. OG tak for det gode feedback
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 16:38 #12
Har skam Flash plugin 8 herhjemme. Men sidder du på computere, hvor download ikke accepteres, så er de besøgende længe smuttet igen.

De fleste ejer dette program, men det skal være tilgængeligt for alle. Ikke noget med alverdens downloads.

- en vigtig ting du skal have rettet, hurtigst muligt.
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. november 2006 - 16:59 #13
Kikker i Firefox, og der ser ikke ud til at være probler med det. Men:

Nede i statuslinien står der "read kragekjær.dk" og det bliver der ved med selvom jeg har musen over et link. Hvorfor må jeg ikke få at vide hvor dine links fører hen?

Når musen føres til top eller bun scroller midtfeltet op og ned. Jeg prøvede at gøre vinduet højere så der ikke var brug for det, men så kom der blot en extra række tomme firkanter så midtfeltet havde noget at scrolle igen. Hvorfor ?

Beklager, jeg bryder mig ikke meget om den. for meget fintet hitech, der ikke rigtig tilføjer noget til sidens udseende eller funktionalitet. Ok som vebdesigner skal der være en vis portion blær og 'se hvad jeg kan'; men hvis du ikke samtidig demonstrerer et behov for at kunne de ting, et problem de løser, så er det bare rokokokrummelyrer of forgyldning. Vulgært ligesom en sengekant-film jeg så engang hvor en pige demonstrerede hvordan hun kunne pulse på en cigaret hun holdt mellem det nederste sæt læber.

mvh JakobA
Avatar billede hacked Nybegynder
14. november 2006 - 17:36 #14
Det der scrollhejs er ikke lige min smag :) Det jeg mente med at kunne klikke på de mindre billeder betød ikke at menuen heletiden skulle reloades. Blot at der når man klikkede skulle komme et mindre showcase room for den enkelte kunde reference. Desuden skulle kundereferencen sættes i fokus i menuen. Jeg går ud fra at de små billeder er referencer til kunder.
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 18:01 #15
Og som vurdering, nu når jeg har set siden, så er det heller ikke min kop te.
Igen om brugervenlighed, du mister ufattelig mange besøgende, der ikke gider alt dette blink-halløj. Rigtig flot lavet foreksempel med dit logo. Men udover det, begynder det at blive meget forvirrende, og svært at navigerer rundt på din side, endda selvom der ikke er særlig meget indhold.

Og så ville jeg fjerne lyden, når man fører musen over dine links. Godt nok er det som udgangspunkt meget prof, men jeg kan alligevel forestille mig, at utrolig mange besøgende køre træt i en så ensformet lyd.

Som sådan er din side egentlig meget flot, men du tænker alt for lidt på brugervenlighed, hvilket faktisk er vigtigere end designet.
Avatar billede jowii Nybegynder
14. november 2006 - 22:09 #16
Ahh - ser der nu. Var for hurtig før. Du er hurtig til at lave nyt design :)

Måske nogen af de profe har nogle kommentarer. Har jeg noget udover det, skal jeg nok komme med feedback imorgen.

SMutter i seng nu, så har ikke tid mere i aften :)

I må have en go aften alle sammen. Godnat.
Avatar billede hacked Nybegynder
15. november 2006 - 11:10 #17
Glemte at smide et svar.