Avatar billede ahlforn Nybegynder
17. november 2006 - 13:37 Der er 5 kommentarer

On/off knap på bærbar

Hi,

Jeg har et lille problem. Jeg har en Abook bærbar og har været igang med at beta teste Windows Vista. Mit problem er at, som de fleste andre, min bærbar har en on/off switch til trådløst netværk på siden. For at få radio'en i det trådløse netkort til at aktiverer skal man have installeret et program kaldet Easy Button og naturligvis virker dette ikke på Vista.

Jeg er godt klar over at Vista er så nyt at de fleste firmaer ikke har leveret fungerende drivere til det endnu, men min bekymring er at sidste version af Easy Button er fra 2003 og jeg har ikke været i stand til at finde en egentlig hjemmeside for firmaet bag programmet og derfor kunne det tænkes at de er stoppet med at supporterer programmet.

Det mystiske her er at da jeg først installerede Vista virkede det trådløse fint. Jeg arbejdede med systemet uden at installerer noget software eller ændre noget betydeligt i en dag. Jeg genstartede flere gange og der var ikke nogen problemer. Men så pludselig efter en genstart virkede det trådløse ikke mere. Det var som om computeren lige pludselig havde fundet ud af at den ikke kunne køre trådløst og at den bare tidligere havde glemt dette.

Så mit spørgsmål er: Er der noget alternativ til Easy Button eller er det muligt at bypasse den knap på siden af computeren. Da jeg har været i stand til at køre trådløst uden at have Easy Button installeret er det jo bevist at det er software baseret og derfor måske muligt at gå ind i systemet og slå det til igen.

Hvis der er nogen der sidder inde med noget viden om dette ville jeg blive meget glad :)
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. november 2006 - 14:01 #1
Trådløs-knappen på min har ikke virket i flere år, men jeg har fundet ud af at jeg kan aktivere og deaktivere WiFi ved at gå ind i "Indstillinger" -> "Netværksforbindelser" og højreklikke på "Trådløs netværksforbindelse" (og så vælge Aktivér/Deaktivér).

Måske var det en mulighed?

// Old-Faithful™
Avatar billede ahlforn Nybegynder
17. november 2006 - 14:23 #2
Det var umiddelbart of min første ide, men det virker desværre ikke. Jeg har prøvet at deaktivere og aktivere forbindelsen flere gange.

Men ellers et godt bud. Jeg tror bare at man skal ind og fortælle den at den skal tænde for radio signalet i kortet.
Avatar billede old-faithful Praktikant
17. november 2006 - 14:44 #3
Så har jeg desværre ikke andre forslag :-(
Avatar billede ahlforn Nybegynder
17. november 2006 - 15:33 #4
Helt i orden. Men måske er der en der sidder med en løsning et sted.

Jeg kan godt se at det kan være smart med sådan en knap af sikkerheds årsager, men jeg kan ikke forstå at det ikke er muligt enten at lave noget mere standardiseret software til at håndterer knappen eller bare lave en mulighed for at bypasse den.
Avatar billede ahlforn Nybegynder
18. november 2006 - 00:49 #5
Er der slet ingen der kender nogen løsning på dette problem?