Avatar billede trouble Praktikant
19. november 2006 - 22:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Router med modem til cybercity

Kan man fjerne sin cybercity router og bruge sin egen. er der nogen der har erfaring med det? Hvilken router er god til formålet?
Avatar billede kalp Novice
19. november 2006 - 22:08 #1
Uden at vide det med sikkerhed, så burde man vel kunne konfigurere sin egen router til formålet... det eneste der umiddelbart taler imod er at deres router også er med plads til fastnet telefon så det kan måske skabe lidt problemer.

de oplysninger du skal bruge for at konfigurere din router har Cybercity.
Avatar billede trouble Praktikant
20. november 2006 - 07:00 #2
Jeg har ikke fastnet hos Cybercity, så jeg behøver intet skillefilter
Avatar billede bergses Nybegynder
20. november 2006 - 11:04 #3
Jeg har selv cybercity, og tror bestemt ikke, at du kan køre udenom deres router! Men du kan da bare sætte din egen i mellem computer og cybercity-router ??

Og hvad er problemet med cybercity-routeren siden  du vil af med den :) ? Jeg synes, at den er herlig!
Avatar billede TommyB Nybegynder
20. november 2006 - 12:37 #4
CyberCity kører helt alm. PPPoA, og har selv engang haft egen router på (m0n0wall). Det krævede selvfølgelig at jeg selv anskaffede adsl-modem. Og skaffede mig adgang til opsætningen på CyberCity's router.

Du skal kontrollere følgende, men jeg mener at huske rigtigt, VPI skal sættes til 0 og  VCI 35. I enkelte tilfælde kan VCI være 110, det skal du lige finde ud af i CyberCity routeren inden du piller den af. (så svært at google uden net)

Jo, deres routere er herlige, men med meget workload dør de altså og skal genstartes, det kunne jeg simpelthen ikke acceptere, så valgte at smide den af helvede til.
Avatar billede trouble Praktikant
20. november 2006 - 16:13 #5
Hey Tommyb...
Kan du hjælpe mig med at finde et modem???
Avatar billede trouble Praktikant
24. maj 2007 - 11:52 #6
lukker