Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 15:56 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Java/javascript virker ikke mere

Hey, lige pluselig virker alt min javascript/java ikke mere i IE, virker fint i Firefox.

Jeg har prøvet: spyware, antivirus, geninst. java, og under sikkerhed står den til mellem.

Nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 19:35 #1
Kan du se "Java" i kontrolpanel ?
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 19:50 #2
Jep"
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 20:41 #3
Start med at prøve disse to ting:

1: I kontrolpanel dobbeltklikker du Javasymbolet > Advanced > Klik på plusset ud for "<APPLET> tag support" > Check, at "Internet Explorer" er vinget af. Hvis ikke, gør det > Apply > OK > Genstart.

2: Åbn IE > Funktioner > Administrer tilføjelsesprogrammer > I vinduet "Vis" vælger du "Tilføjelsesprogrammer, der er blevet brugt i ....." > Find linien med "Sun Java console" og check, at den står til "Aktiveret" i rubrikken "Status". Hvis den ikke gør det, så klik på navnet > Aktiver > OK > Der skal måske genstartes.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 20:47 #4
Det står som det skal..
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 21:18 #5
Hvad med IE > Funktioner > Internetindstillinger > Avanceret > Rul ned, til du finder "Java (Sun)" > Er den vinget af? Den burde være det efter dine første check, men check alligevel.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 21:33 #6
Det er den også.. Jeg kan heller ikke se film via nettet. Den kan ikke åbne afspiller.
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 21:47 #7
Bruger du IE6 eller 7?

Har du opdateret noget eller installeret nye programmer, lige før problemet opstod?

Kan du gå tilbage til en dato i Systemgendannelse før problemet opstod?
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 21:52 #8
Køre IE6..

Har ikke lavet noget det kom bare lige pluselig.
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 22:00 #9
.... og hvad med Systengendannelse i Start > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer?
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:05 #10
Er ikke meget for en system gendannelse, da jeg laver en del på min computer (sidder med forskellige projekter.)
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 22:16 #11
En systemgendannelse ændrer ikke ved eller fjerner noget, som er blevet gemt. Den ændrer kun på indstillinger, som er foretaget i Windows (såsom opdateringer, ændringer i indstillinger, installation af nye programmer, o.s.v). Den ødelægger ikke noget og fjerner og ændrer kun det, som er installeret og ændret efter datoen, du vælger.

Men som sagt, alle dokumenter, som er blevet gemt, forbliver uberørte.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:21 #12
Så må jeg jo prøve det.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:24 #13
Ehm når jeg åber den får jeg bare et hvidt vindue.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:33 #14
Tager jeg Vis kilde får jeg dette:
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<META HTTP-EQUIV="MSThemeCompatible" CONTENT="Yes">
<object id=ObjSystemRestore classid="CLSID:fd589b7c-7ce0-11d3-b9e5-00c04f79e399"></object>
</HEAD>

<SCRIPT for=window event=onload>
<!--

    ObjSystemRestore.CanNavigatePage = true ;
    if ( screen.height > 540 ) {
        ObjSystemRestore.SetFormSize( 770, 540 );
    }
    else {
      ObjSystemRestore.SetFormSize( 620, 420 );
    };
    switch ( ObjSystemRestore.StartMode )
    {
    case 0 :
        self.location="srui-main.htm";
        break;
    case 1 :
        self.location="srui-success.htm";
        break;
    case 2 :
        self.location="srui-fail.htm";
        break;
    case 3 :
        self.location="srui-lowdisk.htm";
        break;
    case 4:
        self.location="srui-interrupt.htm";
        break;
    }
-->
</SCRIPT>

<BODY>

<br>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 22:45 #15
du skriver: "når jeg åber den får jeg bare et hvidt vindue"

Når du åbner hvad?
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:50 #16
systemgendanelse
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 22:52 #17
... er det, når du prøver at åbne Systemgendannelse?
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 22:55 #18
Jah når jeg bruger: Start > Programmer > Tilbehør > Systemværktøjer
Så kommer der et vindue der er bare er hvidt og der er kildekoden det jeg postede.
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 23:10 #19
Det var bare mig, der blev lidt forvirret over at se den tekst. Hvis jeg læser nærmere, kan jeg godt se forbindelsen til Systemgendannelse ;)

Jeg har aldrig hørt om det problem før, men kigger lidt omkring. Umiddelbart tyder det på, at der er noget galt med din XP-installation, eller at du har snavs på maskinen.

For at reparere eventuelle fejl i XP kan du gøre det her:

Start > Kør > I vinduet "Åbn" skriver du:    sfc /scannow  > OK. Du vil nok få brug for din XP-CD, så jeg håber, du har den.
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 23:19 #20
Ja, jeg har heller ikke mødt det før.

Jeg kører lige sådan en omgang, jeg har min XP cd ;)
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2006 - 23:24 #21
Jeg har fundet et link, som drejer sig om noget, der ligner dit problem:

http://windowsxp.mvps.org/srblank.htm
Avatar billede fbb Nybegynder
21. november 2006 - 23:47 #22
sfc /scannow  Virkede ikke.

Men dit sidste link virkede, så kører maskinen igen ser det ud til..

Jeg takker rigtig mange gange, kom med et svar så vi kan få lukket ;)
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2006 - 00:04 #23
Dejligt, det lykkedes :)

Virker din Java også nu?
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2006 - 00:05 #24
.... og her kommer svaret så.
Avatar billede fbb Nybegynder
22. november 2006 - 00:08 #25
Det hele ser ud til at virke igen ;)