Avatar billede phaargaard Nybegynder
27. november 2006 - 21:56 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Er der en switch i Zyxel´s router P 660R-61

Jeg har fået cybercity 20 MB bredbånd, og prøver at sætte et trådløs netværk op til 2 computerer.
Jeg har en Zyxel router P660R-61 og et accesspoint fra Hawking technology (HWBA54G)
Når jeg forbinder computeren via routeren og LAN kabel fungere forbindelsen fint. Prøver jeg at skabe forbindelse via accesspointet kan begge computerer "se" accesspointet og forbindelse er god, men der er ingen forbindelse til nettet.
Jeg har kigget på accesspointet og det skal forbindes til en router med switch og det kan jeg ikke læse mig til om den har.

Kan nogle se hvad mit problem er, er det hardware problem mangler jeg evt en switch eller er der noget andet hardware mæssigt eller er det opsætningen af netværket der ikke er i orden?
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2006 - 22:08 #1
Det er givetvis access punktet der skal sættes op til opgaven.
Du kan starte med at resette den ved at trykke på resetknappen med strøm på access punktet.

Hvis routeren er fra dette århundrede, så har den helt sikket en indbygget switch.
Avatar billede dragonknight Juniormester
27. november 2006 - 22:09 #2
Din router skal have DHCP aktiveret, og accesspunktet skal have DHCP deaktiveret, hvis den overhovedet har det.
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. november 2006 - 22:10 #3
P660R-61 er med 4 ports switch
Avatar billede willadsen Nybegynder
27. november 2006 - 22:53 #4
accesspunktet har ikke dhcp, men den skal sende dhcp requests igennem, jeg havde selv et problem med et zyxel accespunkt det skulle hqave opgraderet firmwaren så kørte det
Avatar billede phaargaard Nybegynder
06. februar 2007 - 22:49 #5
Det har vist sig at være et firewall problem. tak for hjælpen.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2007 - 23:00 #6
Husk at lukke :)
Avatar billede phaargaard Nybegynder
07. juli 2007 - 18:03 #7
Lukket
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. juli 2007 - 20:44 #8
Husk at lukke :)

Hint:
Marker eget navn i boksen til venstre og klik på accepter.